Katalys ordnar eget ekonomisk-politiskt seminarium i Almedalen

Torsdagen den 4 juli mellan 11.30-12.40 ordnar den fackliga tankesmedjan Katalys ett eget ekonomisk-politiskt seminarium, strax innan Socialdemokraternas traditionsenliga ekonomiska seminarium. Det kommer äga rum på Cramérgatan 2 i Visby (lokal ”Antons”). Katalys chef Daniel Suhonen är värd och samtalsledare.

– Det är såklart ingen slump att vi ordnar det här ekonomisk-politiska seminariet precis innan Socialdemokraternas traditionsenliga. Vi gör det för att vi vill visa att det finns andra alternativ än att nitiskt betala av på en redan för låg statsskuld. Vi har råd med framtiden, säger Daniel Suhonen.

Samtalet kommer kretsa kring behovet av investeringar för att möta bostadsbrist, klimatkris och välfärdskris. Hur hänger möjligheterna att förnya den ekonomiska politiken som fastnat i 90-talets saneringspolitik ihop med möjligheterna att förnya och vitalisera socialdemokratin?

– Socialdemokraterna behöver en ambitiös reformagenda för att kunna växa igen. Det blir också allt mer uppenbart att kommuner och landsting behöver rejäla permanenta resursförstärkningar de kommande åren för att klara välfärden, säger Daniel Suhonen.

Tid och plats: Torsdagen den 4 juli, kl 11.30-12.40, Cramergatan 2, Visby

Medverkar vid seminariet gör:

• Inga-britt Ahlenius, tidigare verksam inom finansdepartementet, Riksrevisionen och FN.
  • Philip Botström, ordförande SSU.
  • Carola Gunnarsson, (C) vice ordförande i SKL.
  • Markus Kallifatides, docent i ekonomi vid Handelshögskolan och ordförande S-föreningen Reformisterna.
  • Daniel Suhonen, chef på Katalys, värd och samtalsledare.

Varmt välkomna!

Intervjuer och kommentarer: