Lisa Gemmel vikarierar på Katalys under 2021

Den 15 februari tillträder Lisa Gemmel ett vikariat som utredare på Katalys som sträcker sig fram till årsskiftet.
Vi är oerhört glada att kunna rekrytera Lisa som vikarie under 2021. Hon har breda erfarenheter och en vass penna som kommer behövas i vår opinionsbildning, säger Daniel Suhonen, chef för Katalys.

Lisa Gemmel har en juristexamen från Stockholms universitet. Hon har tidigare jobbat som jurist och utredare på fackförbundet DIK, tf chefredaktör på Dagens Arena, projektledare på Skiftet, redaktionssekreterare på tidskriften Ny Tid samt som utredare på Svensk biblioteksförening.

– Sin storlek till trots, når Katalys ut med sina frågor och påverkar opinionen. Jag ser mycket fram emot att få bidra till Katalys framgångsrika arbete, säger Lisa Gemmel.

– Under våren kommer jag att lägga mycket tid på ett stort pensionsprojekt med fackförbundet Byggnads. Många som jobbar hela livet märker inte av det alls i pensionskuvertet. Katalys jobbar just nu på ett förslag på ett pensionssystem som skapar färre fattigpensionärer och där det lönar sig att arbeta.

Kontaktuppgifter:

Lisa Gemmel: lisa.gemmel@katalys.org