Förslag till styrelse i JP Nordiska AB

Report this content

Förslag till styrelse i JP Nordiska AB Kaupthing kommer vid den extra bolagsstämman i JP Nordiska AB den 15 oktober 2002 att föreslå att styrelsen, utöver arbetstagarrepresentanter, skall bestå av sex ledamöter, och dessa skall vara: Sigurdur Einarsson Claes de Neergaard Christer Villard Jan Fock (nyval) Lennart Svensson (nyval) Leif Zetterberg (nyval) Kaupthings förslag stöds av aktieägare som kontrollerar sammanlagt 57,4 procent av kapital och röster i JP Nordiska. Bland dessa återfinns vid sidan av Kaupthing med 32,95 procent, även Länsförsäkringar och Lars Magnusson. Jan Fock (f 1949) är VD för Länsförsäkringar Skåne. Han var ordförande i Aragon Fondkommission innan företaget fusionerades med JP Nordiska. Lennart Svensson (f 1945) har under lång tid varit verksam som CFO inom Holmenkoncernen. Lennart Svensson arbetar idag som konsult inom företagsledning och innehar flera styrelseuppdrag i onoterade företag. Leif Zetterberg (f 1949) är sedan 1990 VD i LRF. Leif Zetterberg är ordförande i fastighetsbolaget Mandamus, Swede Agri Invest AB, LRF Media, LRF Försäkring, Spira och VLT AB. Han är vice ordförande i Spintab och styrelseledamot i TV4 AB och i International Chamber of Commerce Sweden. För ytterligare information kontakta: Sigurdur Einarsson, VD Kaupthing +354 515 1500 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/16/20020916BIT00760/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/16/20020916BIT00760/wkr0002.pdf