Angela Hultberg ny Global director sustainability för Kearney

Report this content

Det internationella konsultföretaget Kearney har utsett Angela Hultberg till Global director sustainability. Hon kommer närmast från en roll som Head of sustainable mobility på IKEA och var Transport lead för Climate champions COP26 där hon var drivkraften bakom Glasgowdeklarationen om att fasa ut förbränningsmotorer.

Hållbarhetsfrågor har fått enorm betydelse på senare år. Ett varumärke som vill överleva har inget annat val än att agera hållbart.

- Från att tidigare uppfattats som en del i företagets CSR-uppdrag, någonting ”extra”, är hållbarhet numera en affärskritisk fråga. Allt ett företag gör påverkas av hållbarhetsfrågor, från produktdesign till inköp och logistik, och allt där emellan. Många företag har ännu inte insett den fulla vidden av vad som kommer krävas, hur vi måste gå från hållbarhetsprojekt till en genomgående hållbar verksamhet. Även de som har satt klimatmål kämpar med att hitta rätt sätt att nå dem, och det är det jag hoppas kunna hjälpa våra klienter med, säger Angela Hultberg.

Kearneys experter ger råd, analyser och strategier till företagsledningar över hela världen. Angela kommer att vara placerad i Köpenhamn.

För mer information:

Daniel Claesson, presskontakt Sverige
daniel.claesson@anpr.se tel +46766345919

Om Kearney

Kearney är ett av världens ledande och äldsta managementkonsultbolag. I Sverige är Kearney rådgivare åt kunder som verkar inom tillverkningsindustrin, energisektorn, telekomsektorn, transportsektorn, detalj- och dagligvaruhandeln samt Private Equity. Kearney arbetar uteslutande med det privata näringslivet och samarbetar bland annat med World Economic Forum.

Företaget, som grundades 1926 i Chicago av Andrew Thomas Kearney, är oberoende och ägs av partnerna.