Advanced Stabilized Technologies Group AB har bytt namn till KebNi AB

Bolagsverket har registrerat namnändringen från Advanced Stabilized Technologies Group AB till KebNi AB och bolaget byter därmed listningsnamn och kortnamn.

Den 17 juli 2020 beslutade extra bolagsstämman att byta företagsnamn till KebNi AB och Bolagsverket har nu registrerat det nya företagsnamnet. Bolagets B-aktie kommer att handlas under nytt listningsnamn och kortnamn från och med fredag den 31 juli 2020. ISIN-koder och Instrument-ID förblir oförändrade.

Nytt listningsnamn och kortnamn för aktien kommer att vara KebNi B och KEBNI B.

FÖR MER INFORMATION KONTAKTA:

e-post: carsten.drachmann@kebni.com

Om KebNi AB

KebNi AB är verksamt inom satellitkommunikation och precisionströmsensorer och investerar i och utvecklar pålitliga tekniker för säkerhet, precision och stabilisering.

KebNi AB inkluderar de helägda dotterbolagen KebNi Inertial Sensing AB, KebNi Land Mobile AB & Satmission AB.

KebNi AB, via varumärket KebNi Maritime, utvecklar, tillverkar och säljer innovativa 4-axlar som stabiliserar VSAT-antenner för maritim användning baserat på en P9-antennplattform. KebNi Inertial Sensing AB utvecklar, tillverkar och säljer avancerade tröghetssensorer utformade för att mäta rörelser i tre dimensioner. KebNi Land Mobile AB utvecklar, tillverkar och säljer Communication on the Move (COTM) -antenner för land. Satmission AB utvecklar, tillverkar och säljer Communication on the Pause (COTP) för mobila satellitkommunikationssystem.

Bolagets säte finns i Stockholm.

Bolaget är noterat på Nordic SME-börsen.