Advanced Stabilized Technologies Group AB offentliggör memorandum inför företrädesemissionen

Advanced Stabilized Technologies Group AB ("ASTG") offentliggör härmed memorandum med anledning av bolagets företrädesemission, vars teckningstid inleds den 4 april 2019. Memorandumet finns tillgängligt på bolagets (https://www.astg.se/) samt Eminova Fondkommissions (http://www.eminova.se) respektive hemsidor. Teaser och anmälningssedel utan företrädesrätt kommer att publiceras på ovan nämnda hemsidor i samband med att teckningstiden inleds.

Erbjudandet i sammandrag

Företrädesrätt
För varje befintlig aktie som innehas på avstämningsdagen den 2 april 2019 erhålls två (2) teckningsrätter. Fem (5) teckningsrätter berättigar till teckning av en (1) ny aktie. I den utsträckning de nya aktierna inte tecknas med företrädesrätt ska dessa erbjudas samtliga aktieägare och andra investerare till teckning.

Emissionskurs: 0,04 SEK per aktie. Courtage utgår ej.
Avstämningsdag: 2 april 2019
Teckningstid: 4 april - 18 april 2019
Handel med teckningsrätter: 4 april - 16 april 2019
Handel med BTA: 4 april till dess emissionen registrerats vid Bolagsverket.
Likviddag vid teckning utan företräde: Enligt anvisningar på avräkningsnota

Erbjudandet täcks av teckningsförbindelser och emissionsgarantier om totalt 82 procent av högsta emissionsbelopp.

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, KONTAKTA:

David Svenn, tf VD
Telefon: 070-331 09 95

Denna information är sådan som ASTG AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 3 april 2019 kl. 14.00 CET.

Om Advanced Stabilized Technologies Group AB

I ASTG ingår det helägda dotterbolaget AIMS AB.

ASTG AB utvecklar, tillverkar och säljer innovativa 4-axliga stabiliserande VSAT antenner för framförallt marina installationer. Bolaget driver dessutom utvecklingsprojekt baserade på C2SAT:s antennrobot. AIMS AB utvecklar och säljer avancerade tröghetssensorsystem, IMU:er som är avsedda för mätning av rörelser i tre dimensioner.