C2SAT levererar två C2SAT C240 till Transtel

C2SAT har under de gångna två veckorna tillsammans med Transtel och deras slutkunder framgångsrikt genomfört slutlig FAT (Factory Acceptance Test) av två C2SAT C240 antenner hos C2SATs svenska produktionspartner, Högbloms Legomontage AB ("Högbloms").

Därmed sker nu inom kort leverans av dessa två antenner och därmed har C2SAT levererat de tre första specialanpassade antennerna till det s.k. Ichthys gasprojekt utanför nordvästra Australiens kust. Detta projekt omfattar potentiellt väsentligt många fler antenner och det är därför C2SATs förhoppning att med nu slutförd leverans av de först beställda enheterna inom kort kunna erhålla fler order för detta projekt.

C2SAT C240 är med den nya radiolösningen "best in class" vad gäller radioprestanda bland maritima C-bandsantenner. Den nya C-bandsantennen, C2SAT C240, bygger vidare på C2SATs unika och robusta antennrobot som uppgraderats med en ny antennlösning med möjligheten att använda högre uteffekt än i tidigare version samt ny förbättrad och väsentligt lättare radom. Detta stärker väsentligt C2SATs konkurrenskraft.

Fredrik Nygren, Styrelseordförande, fredrik.nygren@astg.se
Jan Otterling, VD/CEO, jan.otterling@astg.se
Advanced Stabilized Technologies Group AB (publ)
Isafjordsgatan 32 B, 164 40 Kista, Sverige
www.astg.se

Om Advanced Stabilized Technologies Group AB (publ)
I ASTG ingår de helägda dotterbolagen C2SAT communications AB, C2SAT Communications Technology AB, C2SAT Asia Pacific (Pte.) Ltd samt AIMS AB.

C2SAT communications AB utvecklar, tillverkar och säljer innovativa 4-axliga stabiliserade VSAT antenner för framförallt marina installationer. C2SAT Communications Technology AB, ansvarar för utvecklingsprojekt baserade på C2SATs antennrobot. C2SAT Asia Pacific ansvarar för försäljningen, att bygga upp, koordinera och stödja nätverk av distributörer och service- och installationspartners i Sydostasien, baserat på lokal produktion i Singapore. AIMS AB utvecklar och säljer avancerade tröghetssensorsystem, IMUer som är avsedda för mätning av rörelser i tre dimensioner.

Bolagets säte är i Stockholm. ASTGs aktie är noterad på NGM Nordic MTF med Mangold Fondkommission AB som bolagets mentor och likviditetsgarant (market maker).