CFO Viveka Hiort af Ornäs lämnar Kebni

CFO Viveka Hiort af Ornäs lämnar Kebni

Stockholm, 10 februari 2022 - Kebni:s CFO, Viveka Hiort af Ornäs, har meddelat att hon har beslutat att lämna företaget på egen begäran.

”Jag har stor tilltro till Kebni och företagets framtid men fick en ny möjlighet som jag har beslutat att anta.”, säger Viveka.

Kebni inleder omedelbart en rekryteringsprocess för att finna en ny CFO och kommer att meddela så snart en ersättare är fastställd.

”Som CFO för Kebni har Viveka under sin tid hos företaget varit en nyckelperson och jag vill redan nu tacka Viveka för ett gott samarbete och önska henne all lycka till i framtiden”, säger VD Torbjörn Saxmo.

Frågor besvaras av bolagets Verkställande Direktör, Torbjörn Saxmo på telefon 070-916 14 82.

Om KebNi AB
KebNi har en lång historia och stor erfarenhet inom marina satellitantennlösningar och lösningar för tröghetsrörelseavkänning. Företaget, med huvudkontor i Stockholm, är inriktat på att bli en ledande leverantör av produkter och lösningar för satellitkommunikation, säkerhet, positionering och stabilisering, och med mycket stor tillförlitlighet. KebNis produkter och lösningar riktar sig till statliga, militära och kommersiella kunderFöretaget verkar på en global marknad, direkt och genom ett nätverk av återförsäljare.

KebNis tre affärsområden; KebNi Maritime för marina satellitantenner, KebNi Inertial Sensing som levererar tröghetssensorsystem (Inertial Measuring Units) och KebNi Land Mobile för mobila satellitantenner inom Communication on the Move (COTM) samt Communication on the Pause (COTP) finns utförligt beskrivna på www.kebni.com.

KebNi "brings stability to a world in motion".

Bolagets aktie (KEBNI B) är föremål för handel på Nasdaq First North Growth Market. Certified Adviser är G&W Fondkommission, e-post: ca@gwkapital.se, telefon: 08-503 000 50.

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 10 februari, 2022 kl. 10:30 CET