KEBNI FÅR NÄSTA BESTÄLLNING OM 2 MSEK FRÅN SAAB DYNAMICS

SAAB Dynamics har släppt en order med ett värde av 2 MSEK för nästa fas av utvecklingsprogrammet NLAW. Detta i enlighet med det ramavtal som tecknades mellan KebNi och SAAB Dynamics den 17 juni 2020.

SAAB Dynamics har släppt en order på 2 MSEK för vidareutveckling av den tröghetssensor som är kundanpassad för SAAB Dynamics NLAW-produkt. Beställningen släpps i enlighet med det ramavtal om utveckling som SAAB Dynamics och KebNi ingick den 17 juni 2020. Detta markerar att parterna nu går in i nästa fas i utvecklingsprogrammet.

FÖR MER INFORMATION KONTAKTA:

E-post: carsten.drachmann@kebni.com

Telefon: +45 4063 4036

KebNi AB är verksamt inom satellitkommunikation och precisionströmsensorer och investerar i och utvecklar pålitliga tekniker för säkerhet, precision och stabilisering.

KebNi AB inkluderar de helägda dotterbolagen KebNi Inertial Sensing AB, KebNi Land Mobile AB & Satmission AB.

KebNi AB, via varumärket KebNi Maritime, utvecklar, tillverkar och säljer innovativa 4-axlar som stabiliserar VSAT-antenner för maritim användning baserat på en P9-antennplattform. KebNi Inertial Sensing AB utvecklar, tillverkar och säljer avancerade tröghetssensorer utformade för att mäta rörelser i tre dimensioner. KebNi Land Mobile AB utvecklar, tillverkar och säljer Communication on the Move (COTM) -antenner för land. Satmission AB utvecklar, tillverkar och säljer Communication on the Pause (COTP) för mobila satellitkommunikationssystem.

Bolagets säte finns i Stockholm.

Bolaget är noterat på Nordic SME-börsen.