KEBNI HAR GODKÄNTS FÖR LISTNING PÅ NASDAQ FIRST NORTH GROWTH MARKET

KebNi AB (publ) ("KebNi" eller "Bolaget") har idag erhållit godkännande för upptagande till handel på Nasdaq First North Growth Market. Första dag för handel på Nasdaq First North Growth Market infaller den 25 augusti 2020.

Nasdaq Stockholm har idag meddelat att KebNi uppfyller noteringskraven på Nasdaq First North Growth Market och Bolaget har erhållit godkännande för upptagande till handel på Nasdaq First North Growth Market.

Första dag för handel på Nasdaq First North Growth Market är den 25 augusti 2020. KebNi är sedan tidigare listat på NGM Nordic SME där sista dag för handel infaller den 24 augusti 2020.

KebNi har utsett Redeye AB till Bolagets Certified Adviser.

KebNis aktie kommer fortsatt handlasunder kortnamnet KEBNI med ISIN-kod SE0012904803 och under kortnamnet KEBNI. Bolagets aktieägare behöver inte vidta några åtgärder i samband med listbytet.

FÖR MER INFORMATION KONTAKTA:

E-post: carsten.drachmann@kebni.com

Telefon: +45 4063 4036

KebNi AB är verksamt inom satellitkommunikation och precisionströmsensorer och investerar i och utvecklar pålitliga tekniker för säkerhet, precision och stabilisering.

KebNi AB inkluderar de helägda dotterbolagen KebNi Inertial Sensing AB, KebNi Land Mobile AB & Satmission AB.

KebNi AB, via varumärket KebNi Maritime, utvecklar, tillverkar och säljer innovativa 4-axlar som stabiliserar VSAT-antenner för maritim användning baserat på en P9-antennplattform. KebNi Inertial Sensing AB utvecklar, tillverkar och säljer avancerade tröghetssensorer utformade för att mäta rörelser i tre dimensioner. KebNi Land Mobile AB utvecklar, tillverkar och säljer Communication on the Move (COTM) -antenner för land. Satmission AB utvecklar, tillverkar och säljer Communication on the Pause (COTP) för mobila satellitkommunikationssystem.

Bolagets säte finns i Stockholm.

Bolaget är noterat på Nordic SME-börsen.