KEBNI REKRYTERAR HEAD OF SALES, INERTIAL SENSING - AIMS IMU

KebNi rekryterar Erik Winther som Head of Sales, Inertial Sensing - AIMS IMU

Stockholm, 23 juni 2021 - KebNi AB (publ) rekryterar Erik Winther som Head of Sales Inertial Sensing, för att leda en tillväxtresa inom tröghetssensorer och navigationssystem.

Erik har en civilingenjörsexamen i industriell ekonomi från Sverige och Sydkorea. Parallellt med studierna arbetade han på Scania och andra industriföretag som anställd och konsult. Efter examen började han på Saab AB via deras Graduate Leadership Program.

År 2014 började Erik som säljare på Vricon, en startup med målet att bygga den mest noggranna 3D-modellen av hela jordklotet. Erik ledde den internationella försäljningsexpansionen på flera kontinenter och ansvarade för hela processen från marknadsval och inträdesstrategi till förhandling och leverans. Erfarenheterna inkluderar flertalet komplexa mångmiljonkontrakt, både till myndigheter och företag, där produkter och lösningar sålts direkt såväl som via återförsäljare. År 2020 värderades Vricon till 280 miljoner USD i samband med att Maxar Technologies Inc tog över ägandet.

"Det gläder mig att se fördelaktiga paralleller mellan KebNi och mina tidigare erfarenheter, däribland en mycket potent teknisk grund och ett starkt team av nyckelpersoner som är redo att tillvarata potentialen.", säger Erik och tillägger, "Utifrån KebNis unika styrkor, och en holistisk och kundfokuserad strategi, kommer vi kunna skapa skräddarsydda lösningar som skapar både bättre prestanda och nya intäktsströmmar för våra kunder ".

Kristian Wallin (CCO) kommenterar, "Erik ansluter i spännande tid för KebNi, det är ett tydligt steg att stärka vår försäljningsorganisation och ett exceptionellt tillskott till teamet. Erik kommer främst fokusera på affärer kopplade till tröghetssensorsystem och IMU:er, men hans erfarenhet inom rymdteknik kommer också väl till pass för att realisera synergier med vår verksamhet inom satellitkommunikation. "

Erik Winther kommer att börja som Head of Sales för KebNi Inertial Sensing i Augusti.

FÖR MER INFORMATION KONTAKTA:

Torbjörn Saxmo, VD

E-post: torbjorn.saxmo@kebni.com

Om KebNi AB (publ)
KebNi har en lång historia och stor erfarenhet inom marina och landbaserade satellitantennlösningar samt lösningar för tröghetssensorsystem för rörelseavkänning. Företaget, med huvudkontor i Stockholm, är inriktat på att bli en ledande leverantör av tillförlitlig teknik, produkter och lösningar för satellitkommunikation, säkerhet, positionering och stabilisering. KebNis produkter och lösningar riktar sig till statliga, militära och kommersiella kunder. Företaget verkar på en global marknad, direkt och genom ett nätverk av återförsäljare.

KebNi har idag verksamheter inom två olika produktområden - satellitkommunikation och tröghetssensorer. Dessa finns utförligt beskrivna på www.kebni.com.

KebNi "brings stability to a world in motion".

Bolagets aktie (KEBNI B) ar foremal for handel pa Nasdaq First North Growth Market. Certified Adviser ar G&W Fondkommission, e-post: ca@gwkapital.se, telefon: 08-503 000 50.

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 23 juni 2021 kl 13:05 CET.