KEBNI SLÄPPER NY ANTENN FÖR TESTNING

Satmission by KebNi har färdigställt sitt nya strömlinjeformade SMP 175DA-antennsystem för att testas hos kunder. Antennsystemet levererar högpresterande genomströmning via Ku-band samt C-Band genom sömlös växling och förbättrar därmed KebNi's globala erbjudanden. Det integrerade C-bandet öppnar upp för marknader i Asien och Östeuropa.

Det senaste tillskottet i vår familj av banbrytande DSNG-antennsystem är det strömlinjeformade SMP 175DA-antennsystemet. Denna högpresterande produkt kan pålitligt överföra alla era IP-, SD-, UHD- och 3DTV-sändningar tillbaka till basen. Dess höga aerodynamiska design är optimerad för att möta stringenta viktbudgetar.

Driveaway Antenna levererar hög prestanda genom Ku-band men kan sömlöst byta till C-band för bättre prestanda i förhållande till regn eller hårt väder. Produkten utvecklades ursprungligen för att möta kundernas behov i Asien och Östeuropa, men väcker redan uppmärksamhet på andra marknader som kräver dataöverföring med högre prestanda.

"SMP175 är ett starkt tillskott till vår produktsortiment. Designen och lösningen bygger på specifika kundkrav och därför är vi övertygade om användningen av denna produkt. Vi har nu gått in i testfasen av produkten med våra kunder och samtidigt får vi förfrågningar från andra potentiella kunder om SMP175. Denna nya utveckling ligger i linje med vår övergripande strategiska plan för att vidareutveckla relevanta produkter för den globala marknaden.", säger Henrik Asbjørn, Chief Sales Officer på KebNi.

För mer information besök vår webbplats på KebNi.com

e-post: carsten.drachmann@kebni.com

Telefon: +45 4063 4036

KebNi AB är verksamt inom satellitkommunikation och precisionströmsensorer och investerar i och utvecklar pålitliga tekniker för säkerhet, precision och stabilisering.

KebNi AB inkluderar de helägda dotterbolagen KebNi Inertial Sensing AB, KebNi Land Mobile AB & Satmission AB.

KebNi AB, via varumärket KebNi Maritime, utvecklar, tillverkar och säljer innovativa 4-axlar som stabiliserar VSAT-antenner för maritim användning baserat på en P9-antennplattform. KebNi Inertial Sensing AB utvecklar, tillverkar och säljer avancerade tröghetssensorer utformade för att mäta rörelser i tre dimensioner. KebNi Land Mobile AB utvecklar, tillverkar och säljer Communication on the Move (COTM) -antenner för land. Satmission AB utvecklar, tillverkar och säljer Communication on the Pause (COTP) för mobila satellitkommunikationssystem.

Bolagets säte finns i Stockholm.

Bolaget är noterat på Nordic SME-börsen.