Nyemissionen övertecknad

Nyemissionen tecknats till 198 procent

Styrelsen i ASTG AB (publ) får härmed meddela att den nyemission som bolaget har låtit genomföra har tecknats till 198 procent, varav 67 procent tecknades med stöd av teckningsrätter. Emissionen har således övertecknats och tilldelning kommer i första hand att ske till de som har tecknat med stöd av teckningsrätter och sekundär teckningsrätt. De garantiåtaganden om 70 procent av emissionsbeloppet som ställts inför emissionen kommer inte att utnyttjas.

e-post: carsten.drachmann@astg.se

Telefon: +44-7444 475949

I ASTG ingår det helägda dotterbolaget AIMS AB.

ASTG AB utvecklar, tillverkar och säljer innovativa 4-axliga stabiliserande VSAT antenner för framförallt marina installationer. AIMS AB utvecklar och säljer avancerade tröghetssensorsystem, IMU:er som är avsedda för mätning av rörelser i tre dimensioner.

Denna information är sådan som ASTG AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (MAR). Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 18 december 2019 kl. 18.00 CET.