• KEF/

KEF MUO - bärbar högtalare med innovativ teknik och stilren design

Report this content

Världsledande industridesignern Ross Lovegrove står bakom formspråket av KEFs nya högtalare MUO. Genom att använda material som aluminium i kombination med moderna färgval och avancerad teknik skapas en ny typ av bärbar högtalare som möter högt ställda förväntningar på både ljud och form.

”Vi ser hur svenskar väljer ljudteknik med allt större omsorg och förväntar sig att produkterna ska erbjuda både bra ljud och ett stiluttryck som de kan identifiera sig med. Dessutom ser vi hur högtalare allt mer utgör mittpunkten i hemmet och tjänar både som musikanläggning och inredningsdetalj. Vår nya livsstil kräver dessutom ofta portabla lösningar. Med nya MUO har KEF goda förutsättningar att leda den här utvecklingen, genom att erbjuda både teknik och design på hög nivå,” säger Magnus Löndén, VD på Septronic, Distributör av KEF i Sverige.

Vid sidan av designsamarbetet med Lovegrove är MUO också ett resultat av tekniska innovationer från KEF, bland annat genom att företaget kunnat inkludera en nyutvecklad miniatyr-version av legendariska högtalartekniken Uni-Q, som tidigare endast funnits absoluta topprodukter och i en helt annan prisklass.

”Allt detta tillsammans gör att MUO kan erbjuda en unik upplevelse vad gäller utseende och ljudkvalitet. Den kan vara ditt resesällskap, men klarar att vara den primära ljudkällan i ditt vardagsrum samtidigt som du slipper sladdar och sparar utrymme,” säger Michael Johnson, Marknadsansvarig på KEF Audio

Användare kan styra MUO via dess egna app (Finns att ladda ner via App Store/Google Play) och dessutom går det att koppla ihop flera högtalare i så kallat ”party-läge”.

MUO kommer till en början att vara tillgänglig i fem olika nyanser: Horizon Gold, Storm Grey, Light Silver, Neptune Blue och Sunset Orange.

Pris: ca 3 500 kr

För mer information, vänligen kontakta:

Malin Jansson

Malin.Jansson@bm.com

Om KEF

Brittiska KEF har en unik historia - KEF grundades 1961 av Raymond Cooke som initialt hade huvudkontor i en hangar hos ”Kent Engineering & Foundry” (varifrån namnet KEF härstammar). Affärsidén har alltid varit grundad i en strävan att hitta nya och bättre sätt att återge ljud. Sedan starten har KEF bibehållit en känsla för ovanlig och unik högtalarteknik, design och materialanvändning. KEF har alltid drivit innovation i ljud, vilket kan exemplifieras med de ikoniska “egg”-, Muon- och Blade-högtalarna. KEF är medlem i ”Gold Peak Group” och produkterna finns i fler än 60 länder.