Malin Persson ny Industrial Advisor på JKL

Report this content

Den 15 oktober ansluter Malin Persson, bl.a. tidigare vd på Volvo Technology, som Industrial Advisor på JKL.

Malin Persson besitter den kombination av erfarenhet från ledande toppbefattningar inom näringslivet och förståelse för strategisk kommunikation som våra kunder såväl i Sverige som internationellt efterfrågar. I rollen som Industrial Advisor kommer Malin bl.a. att fokusera mycket på att fortsätta utveckla vår rådgivning inom medarbetarkommunikation. Vi har de senaste åren stärkt vår kompetens avsevärt inom internkommunikation, employer branding, kommunikativt ledarskap och förändringskommunikation och det känns inspirerande att nu få ta del av Malins erfarenhet på det området, säger Anna Grönlund Krantz, chef för JKL i Sverige.

Malin Persson kommer att vara knuten till både JKL i Stockholm och JKL i Göteborg. Malin Persson är utbildad vid Chalmers, har rankats som en av näringslivets mäktigaste kvinnor och har idag styrelseuppdrag för bland andra Ruter Dam, Universeum AB, Hexpol AB och Konecranes.

Värderingar, varumärke och kompetens är det viktigaste för mig när jag väljer vem jag skall arbeta med. För mig är JKL ett företag och ett varumärke som lyckas erbjuda sina uppdragsgivare både trygghet och nytänkande. De områden och erbjudanden som JKL står för och utvecklar blir allt viktigare för alla företag och organisationer i den värld vi verkar i. Det skall bli spännande att få ta del av den kunskap som finns i JKL och jag hoppas kunna bidra i den utvecklingen med både kompetens och praktisk erfarenhet, säger Malin Persson.

För mer information kontakta:
Anna Grönlund-Krantz, MD JKL Sverige, Tel +46(0)70–6373351
Malin Persson, Industrial Advisor, Tel +46 (0)70 - 5669327

JKL Group är en av Nordens ledande rådgivare inom strategisk kommunikation. JKL har kontor i Stockholm, Oslo, Köpenhamn, Helsingfors, Göteborg och Bryssel. I JKL Group ingår också den nordiska verksamheten inom MSL som finns i Stockholm, Oslo och Köpenhamn. JKL Group har cirka 150 medarbetare. JKL Group ingår i MSLGROUP och ägs av den internationella kommunikationsgruppen Publicis Groupe. För mer information se

www.jklgroup.com