FPA deltar i den europeiska veckan för hållbar utveckling

FPA deltar i den europeiska veckan för hållbar utveckling. Vårt viktigaste budskap är hur FPA som organisation och i sin verksamhet kan stödja en hållbar utveckling.

FPA:s åtagande för hållbar utveckling blev klart hösten 2014. I åtagandet utkristalliseras två teman: FPA ska vara tillgänglig för kunderna på ett lätt och jämlikt sätt och vi ska minska de koldioxidavtryck som papperskonsumtion, pappersavfall och postning ger upphov till.

– Under veckan koncentrerar vi oss på hur vi som organisation ska kunna stödja en hållbar utveck-ling. Vi funderar också på hur var och en av oss kan agera miljövänligt i sitt eget arbete och sin egen vardag, säger Petra Elomaa som är specialplanerare.

Välkommen 5.6 kl. 9–12 på seminariet Kestävä kehitys – EVVK? ”Kestävästä kehityksestä” kestä-vään ihmisyyteen, kestävään hyvinvointiin ja kestävään työhön. (Hållbar utveckling - Vem bryr sig? Från hållbar utveckling till hållbar mänsklighet, hållbar välfärd och hållbart arbete). Anmäl dig till seminariet eller följ seminariet på nätet. Seminariet ordnas av forskningsavdelningen vid FPA och det ingår i temaveckans evenemang.

Närmare information

Läs också

Närmare information för medierna:
Administrativa avdelningen vid FPA, Petra Elomaa, specialplanerare,
tfn 020 634 1421