Lågpriskalender för flygresor förbättrar svenskarnas semesterekonomi

Report this content

Kelkoo har nyligen lanserat en lågpriskalender som ger svenska resenärer en bra översikt på tider och priser till de populäraste destinationerna.

När kan jag komma billigt till New York? Vilken vecka passar bäst för en lång-weekend i Barcelona? När hittar jag de billigaste biljetterna till Bangkok?

Dessa frågor får man snabbt svar på med hjälp av Kelkoos nya lågpriskalender. Utifrån val av avgång, destination och månad visar det nya verktyget ett enkelt prisdiagram över årets prisutveckling på flygbiljetter till det önskade resmålet.

Om resplanerna är flexibla kan man tydligt se hur priset på resan påverkas av om man väljer avresa en dag tidigare eller senare.

”En grafisk bild ger en snabb överblick”, säger Patrik Kvarnlind, chef för Kelkoo i Sverige. "Utöver det har vårt mål varit att göra flygsöket mycket enklare och mer användarvänligt. Navigation, snabbhet och en bra överblick är centrala element när det gäller att hjälpa svenskarna att hitta den resa de söker".

Ytterligare en fördel med Kelkoos prisjämförelse av flygresor ligger i live-söket som kan startas direkt från lågpriskalendern. Med hjälp av detta ser användaren snabbt om priserna från de viktigaste resebyråerna och flygbolagen finns lediga på önskade datum eller ej.

Med hjälp av denna nya utveckling kan Kelkoos resekategori idag betecknas som en mycket välutvecklad reseportal som samlar all viktig reseinformation med ett stort urval av prisjämförelser inom både hotell, flygbiljetter, charterresor, semesterhus, skidresor och biluthyrning.