• Kellfri AB/

Salix Group stärker sin position inom Lantbruk, Skog & Trädgård genom förvärvet av Trejon

2023-12-14

Salix Group tar ett stort steg framåt inom affärsområdet för Lantbruk, Skog & Trädgård genom sitt förvärv av Trejon. Detta strategiska drag markerar en ny era för gruppen, som nu inkluderar Trejon tillsammans med Kellfri och Miljöcenter.

Trejon, startat på 1940-talet i Vännäsby, har utvecklats till en ledande leverantör av maskiner för lantbruk, skogsbruk och entreprenad. Med en omfattande produktportfölj som speglar deras expertkunskap och engagemang för service, erbjuder de lösningar som möter olika behov inom dessa sektorer. Deras maskiner, kända för hög kvalitet och innovation, bidrar till effektivare och mer kostnadseffektivt arbete. Trejon fokuserar på att förstå och uppfylla kundens behov, vilket resulterar i produkter som inte bara förenklar det dagliga arbetet utan också är framtagna med lång erfarenhet och en strävan efter ständig utveckling.

Carl-Axel Svensson, affärsområdeschef för Lantbruk, Skog och Trädgård inom Salix Group och VD för Kellfri, uttrycker sin entusiasm över förvärvet: "Vi är oerhört glada över att välkomna Trejon till Salix Group. Trejons starka närvaro och expertis inom professionellt lantbruk, skogsbruk och entreprenad kompletterar perfekt Kellfris fokus på hobbylantbrukare. Tillsammans kommer vi nu att kunna erbjuda en mer omfattande lösning till våra kunder, vilket stärker vår position som ledande leverantörer inom våra respektive marknadssegment."

Henrik Johansson, VD för Trejon, ser fram emot de nya möjligheterna som medlemskapet i Salix Group medför: "Att bli en del av Salix Group är en spännande utveckling för Trejon. Vi ser stora möjligheter i samarbetet med Kellfri och Miljöcenter. Tillsammans kan vi erbjuda en bredare produktportfölj och bättre service till våra kunder, samtidigt som vi fortsätter att driva innovation och hållbarhet inom lantbruk och skogsbruk."

Detta förvärv är en del av Salix Groups strategi att skapa långsiktig värdetillväxt genom att utveckla starka och framgångsrika verksamheter. Genom att samla Trejon med Kellfri och Miljöcenter under Salix Group, stärker Salix sin position som en ledande aktör inom lantbruk, skog och trädgård.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Carl-Axel Svensson

VD Salix Lantbruk, Skog & Trädgård AB,

carl-axel.svensson@kellfri.se

Salix Group är en nordisk handelskoncern med hundraårig historia. Vi driver verksamheter som levererar material till byggindustri och byggfackhandel. Varje verksamhet har som mål att vara marknadsledande. Våra affärer kännetecknas av långsiktighet och en vilja att alltid förbättra. Salix Group är ett affärsområde inom Volati. Volati är noterade på Nasdaq Stockholm. Ytterligare information finns på www.salixgroup.se

Taggar: