Kellogg’s förvärvar Pringles

Report this content

Idag genomförde Kellogg’s® förvärvet av Procter & Gamble's Pringles® företag. Förvärvet på 2,695 miljarder dollar gör Kellogg’s till världens näst största aktör inom salta snacks. Uppköpet tredubblar Kellogg’s snacksverksamhet internationellt och är ett viktigt steg i Kellogg’s snacksstrategi.

- Pringles-teamet står för samma värden och samma passion för tillväxt som drivit oss på Kellogg's i mer än ett århundrade. Vi ser fram emot att välkomna dessa talangfulla medarbetare och att arbeta tillsammans för att bygga en global snacksplattform med stor potential för tillväxt, säger Vibeke Haislund, Corporate Affairs Director på Kelloggs Norden.

Pringles är världens näst största aktör inom salta snacks med en omsättning på över 1,5 miljarder kronor i mer än 140 länder. Pringles varumärke med sina välkända sadelformade chips blir globalt Kellogg’s näst största varumärke, efter Special K.

- Vi är riktigt glada för köpet av Pringles. Förvärvet ger oss tillgång till en marknad i Norden som kommer vara en tillgång för hela vår snacksverksamhet. Kellogg’s har stora tillväxtplaner och köpet av Pringles är en viktig milstolpe i vår tillväxtstrategi. Förvärvet oss ger större närvaro på den globala snacksmarknaden, fortsätter Vibeke Haislund.

För mer information:

Kellogg's Norden
Vibeke Haislund Corporate Affairs Director
E-post: Vibeke.Haislund@kellogg.com
Telefon: +45 2172 7178

Om Kellogg Company
Kellogg vill berika och glädja världens konsumenter med att sälja produkter som är omtyckta av alla. Med en försäljning på mer än 13 miljarder dollar, är Kellogg's världens ledande producent av spannmålsprodukter och andra största tillverkare av snacks. Med Pringlesköpet är Kellogg nu även världens näst största tillverkare av salta snacks. Bland våra omtyckta varumärken som produceras i 18 länder och säljs i mer än 180 länder finns Corn Flakes ®, Special K ®, Rice Krispies ®, Coco Pops ®, All Bran ® och många fler. Besök www.kelloggs.se om du vill veta mer om Kellogg's, inklusive våra CSR initiativ och rika kulturarv.

Taggar: