Kellogg's lanserar en god nyhet – med högt fiberinnehåll

Report this content

Den goda smaken och ett högt fiberinnehåll står i centrum för nya Kellogg’s® ALL-BRAN® Crunchy Bites som lanseras i Sverige i april. Den vänder sig till medvetna kunder som gärna vill ha sina fibrer, men med massor av god smak. Produkten har visat sig fylla ett nytt behov och locka nya konsumenter.

Det är fortfarande fokus på fiberrika produkter så när Kellogg's tog fram en ny produkt ville man fokusera på smakupplevelsen utan att göra avkall på fiberinnehållet. Målet var att nå konsumenter som vill ha en fiberrik frukost utan att kompromissa med smaken. Resultatet är nya Kellogg’s® ALL-BRAN® Crunchy Bites som består av ugnsbakad flingkrisp av vetekli, ris, vete och majs.

Fyller ett hål i marknaden
Kellogg's har lyckats ta fram en ny produkt som lockar en bred målgrupp utan att kannibalisera på andra fiberprodukter. Kellogg’s® ALL-BRAN® Crunchy Bites lanserades i England 2011. Mottagandet har varit över all förväntan och lyckats skapa tillväxt i kategorin.

- Det verkar som vi hittat ett hål i marknaden med en produkt som har högt fiberinnehåll men otroligt attraktiv smakprofil. Kellogg’s® ALL-BRAN® Crunchy Bites lockar till sig konsumenter som tidigare inte köpte fiberprodukter, säger Christina Flänsgård, ansv. för Kellogg’s näringsinformation.

Starkt lanseringsprogram
Kellogg’s® ALL-BRAN® Crunchy Bites lanseras i svenska butiker i april. Lanseringen kommer att bli mycket synlig tack vare ett starkt lanseringsprogram som bl.a. består av provsmakning och tv-reklam. Just provsmakning i butik kommer att vara extra viktiga för Kellogg’s® ALL-BRAN® Crunchy Bites eftersom smakupplevelsen står i centrum.

Kellogg's Norden
Christina Flänsgård, ansv. för Kellogg’s näringsinformation
E-post: christina.flaensgaard@kellogg.com
Telefon: +45 43 281000
Mobil: +46 (0) 70 877 9182

Länkar:
www.allbran.se

www.kelloggs.se

Om Kellogg's
Med en försäljning under 2011 på mer än 13 miljarder USD, är Kellogg's världens ledande producent av spannmålsprodukter och en ledande tillverkare av snacks och djupfrysta livsmedel. Bland våra omtyckta varumärken som produceras i 18 länder och säljs i mer än 180 länder finns Corn Flakes ®, Special K ®, Rice Krispies ®, Coco Pops ®, All-Bran ® och många fler. Besök www.kelloggs.se om du vill veta mer om Kellogg's, våra CSR initiativ och historia.

Taggar: