com hem outsourcar till Kentor

com hem outsourcar till Kentor com hem tecknar outsourcingavtal avseende IT-drift och applikationsförvaltning med Kentor. Kontrakten löper på tre respektive två år och är totalt värda 21 mkr. Avtalet omfattar två tjänster, Kentor Support Center och Kentor System Application Management. Support Center innebär att Kentor tar ett helhetsansvar för IT-driften och användarsupporten på com hems kontor i Stockholm och för kundtjänsten i Härnösand, totalt cirka 400 användare. Uppdraget omfattar helpdesk, drift av klienter och servrar i Microsoft-, Novell- och Unix- miljöer. System Application Management är en tjänst för system- /applikationsförvaltning, där Kentor tillhandahåller system- /applikationsunderhåll med väl definierade servicenivåer till ett fast pris. Kentor ansvarar i detta avtal för förvaltningen av samtliga administrativa system på com hem bland andra, applikationerna KAS-Futur (Billing - Customer Care), CHAI (intergrationsplattform), WEBORDER(E-handelssystem). - "Avtalet med Kentor gör att vi kan fokusera än tydligare på vår kärnverksamhet, för oss är det viktigaste att vår administration fungerar problemfritt och att våra kunder får tillgång till bästa möjliga service och support", säger Gunnar Asp, VD com hem. - "Uppdraget är mycket viktigt för oss på Kentor, det innebär ett långsiktigt partnerskap inom IT med com hem och en framgång för våra paketerade tjänster inom IT-drift och applikationsförvaltning", säger Anssi Atterby, VD Kentor AB. För mer information kontakta: Anssi Atterby, VD Kentor, telefon 0708-96 50 01 eller anssi.atterby@kentor.se Om Kentor: Kentor är IT-konsulter som tar leveransansvar för utveckling, förvaltning och drift av systemlösningar till medelstora och stora företag i Norden. Kentor använder modern informationsteknologi som möjliggörare för att skapa och genomföra idéer som utvecklar kundernas affärsverksamhet. Bolaget, som startades 1983, har i dag cirka 150 anställda med verksamhet i Stockholm och i Köpenhamn. http://www.kentor.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/09/20040209BIT00380/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/09/20040209BIT00380/wkr0002.pdf