Kentor bygger Microsofts största nordiska kundsystem i molnet

TradeDoubler, ett internationellt företag inom digital marknadsföring och försäljning, har valt Kentor som leverantör av deras nya molnbaserade kundsystem.  Kundsystemet är baserat på Microsoft Dynamics CRM Online och är Microsofts största molnbaserade CRM leverans i Norden. Systemet kommer att rullas ut i försäljningsorganisationen för 18 länder i Europa.

- Vi har sökt efter en modern och säker IT-lösning som följer i enlighet med TradeDoublers strategi och vision för gemensamma interna system. Kentor tog sig tid att analysera vår situation vilket till slut blev avgörande för val av leverantör. Inom TradeDoubler finns en tradition att vara i framkant bl.a. när det gäller att ta sig till nya tekniker och arbetssätt. Därför passar Microsofts nya tjänst CRM online så väl hos oss, säger TradeDoublers CTO Mats Rosberg.

Kentor levererar ett verksamhetskritiskt systemstöd för försäljning, marknad och support.  Systemet kommer att rullas ut i försäljningsorganisationen för 18 länder i Europa.

- Kentors mission är att erbjuda moderna lösningar som skapar verklig nytta i våra kunders verksamhet. Med kunder likt TradeDoubler som vill ligga i teknikens framkant hoppas vi kunna inspirera andra att se möjligheterna med Microsofts Dynamics molntjänster, säger Urban Berlinde, VD för Kentor.

- Att vi kan tillgodose TradeDoublers processbehov inom försäljning, marknadsföring och kundservice visar på den flexibilitet som finns i Microsoft Dynamics CRM Online. Tillsammans med den kompetens och erfarenhet som vi har via vår partner Kentor visar vi att vi snabbt och kostnadseffektivt kan utveckla de tidigare arbetssätten och processerna och införa ett komplett systemstöd hos TradeDoubler. Affären och lösningen stärker vår position som ledande CRM-leverantör i molnet, säger Ida Ljungblom, Produktchef Dynamics CRM, Microsoft Sverige AB.

För mer information, kontakta:
Urban Berlinde, VD Kentor, tel: +46 708 96 50 27

Om Kentor
Kentor är IT-konsulter som tar leveransansvar för samtliga moment i en komplett IT-systemleverans, från verksamhetsutredning till driftsättning. Kentor är sedan 2007 ett bolag inom TeleComputing-koncernen med ca 700 medarbetare och 800 företagskunder i Norden. Mer information: www.kentor.se.

Taggar: