Kentor hjälper 3 Sverige göra vardagen enklare för sina företagskunder

Report this content

Kentor har vunnit avtal för att effektivisera operatören 3s företagsförsäljning i Sverige genom implementation av ett nytt CRM system.

3 erbjuder mobila lösningar för företag, i både 3G och 4G-nätet. För att kunna erbjuda de bästa lösningarna i Sverige beslutade 3 att investera i en ny CRM-plattform som ska stödja och supportera bolagets svenska företagsförsäljning som består av närmare 200 medarbetare i Sverige.

Den nya plattformen baseras på Microsoft Dynamics 2016 och 3 valde molnet som driftsalternativ. Efter en noggrann urvalsprocess fick Kentor förtroendet att implementera CRM-lösningen.

”Kentor har visat på kunskap och professionalitet och det känns verkligen kul att äntligen få komma igång och jobba ihop med implementeringen av MS Dynamics, det CRM-system vi använder för våra företagskunder”, säger Susanne de Boer, Försäljningsdirektör, 3 Sverige.

”Denna affär är ytterligare tecken på att Kentor förstärker sin roll som ledande leverantör av CRM-lösningar baserat på Microsoft Dynamics CRM. 3 är en erkänd, snabbrörlig organisation med höga krav som växer starkt på sina marknadsområden och att de väljer Kentor bevisar vår styrka både inom telekombranschen samt CRM-lösningar”, säger Anders Uddenberg, Sälj- och Marknadschef på Kentor.

För mer information:
Fredrik Arbman