Kentor hjälper Röda Korset i Norge att arbeta mer effektivt

I syfte att kunna ge bättre hjälp till människor som är i nöd har Röda Korset i Norge fått en ny digital arbetsplats som levererats av Kentor.

Röda Korset är världens främsta katastroforganisation som består av miljontals frivilliga som bestämt sig för att hjälpa andra människor. För att kunna arbeta mer effektivt och platsoberoende behövde Röda Korset i Norge en ny digital arbetsplats.
Den nya digitala arbetsplatsen används av över 40.000 frivilliga personer på världens alla kontinenter, varav 800 anställda inom Röda Korset i Norge.

”Den nya lösningen har gjort det enklare att samarbeta för förtroendevalda, frivilliga och anställda på Röda Korset i Norge. Återkopplingen är att systemet har blivit enklare att använda än tidigare. Vi noterar även synergier i drift- och support jämfört med det tidigare intranätet. Vi ser fram emot att, tillsammans med Kentor, lägga till ny funktionalitet i lösningen i fas 2 av projektet som löper år 2016 ut”, säger Trygve Mathisen, IT chef på Röda Korset i Norge.

Lösningen för den digitala arbetsplatsen byggdes med ett brett spektrum av Microsoft molntjänster. Lösningen är även plattformsoberoende så den fungerar på alla typer av enheter som till exempel datorer, mobiler och surfplattor.

”På Röda Korset i Norge har vi fått förtroende att vara helhetsleverantör där vi på Kentor står för förvaltning och arbete med fas 2 av den digitala arbetsplatsen och vårt systerbolag, TeleComputing, sköter driften”, säger Anders Uddenberg, Sälj- och Marknadschef på Kentor.

För mer information:
Fredrik Arbman