• Kenwood/

Kenwood är stolt huvudsponsor av Kockarnas kamp i TV4. Våra köksmaskiner presenterar programmet med Sveriges främsta kockar.

Report this content

Nu blir de populära köksmaskinerna från Kenwood även kända på TV, då Kenwood går in som huvudsponsor. Den 27 september kl. 20.00 på TV4 drar ett av Sveriges populäraste TV-program igång – Kockarnas kamp. Åtta av landets främsta kockar ska göra upp om den prestigefulla titeln. De ska också bjuda på fantastiska och personliga middagar. Till sin hjälp har de köksmaskiner av toppkvalitet från brittiska varumärket Kenwood, som vi är glada att produktionen valde att använda.

Det blir den elfte säsongen som Kockarnas kamp går på bästa sändningstid under ledning av TV4-profilen- och programledaren Pär Lernström. Under åtta veckor kommer några av landets främsta kockar att ställas inför en rad utmaningar som testar smak, teknisk förmåga och yrkesskicklighet.

Kenwood har designat och utvecklat ledande och effektiv köksutrustning sedan 1947. I Sverige har de sålts i snart 25 år och nu är det dags att ta steget in i TV-rutan. Som avsändare av sponsorskapet står Kenwood Titanium Chef Patissier XL – en smart och kraftfull köksmaskin i stilren design som har allt och lite till. Det här är köksmaskinen som både väger och värmer ingredienserna i blandarskålen.

– Det ska bli spännande att se när dessa superproffs gör upp i tuffa utmaningar, men också att höra samtalen runt middagsbordet. Vi är mycket glada att produktionen valde att använda våra köksmaskiner. Inte minst Kenwoods häftiga köksmaskin Titanium Chef Patissier XL som spar tid och ger fantastiskt resultat med möjligheten att både väga och värma, säger Margita Westeus, senior kategorichef för Kenwood i Norden.

För mer information, kontakta gärna:

Margita Westeus, kategorichef på De’Longhi Scandinavia, margita.westeus@delonghigroup.com

Marie Andersson, produktchef på De’Longhi Scandinavia, marie.andersson@delonghigroup.com

Karin Pontén, Vår PR-byrå, karin.ponten@varprbyra.se

Kenwood Titanium Chef Patissier XL

Hos Kenwood har vi designat och utvecklat ledande, tilltalande och effektiv köksutrustning sedan 1947. Kenwoods köksmaskiner används i kök över hela världen och som experter på matlagning har vi fokus på att varje produkt ökar glädjen vid användning i köket och att den håller hög kvalitet. Kenwood är en del av De’Longhi Group. Läs mer på https://www.kenwoodworld.com/sv-se

Taggar: