Kenwood MultiPro Go - Ny kraftfull matberedare i mikroformat

Report this content

Nu behöver man inte längre kompromissa mellan liten yta eller prestanda. Kenwoods senaste lansering MultiPro Go är en kraftfull matberedare vid matlagning som samtidigt tar minimalt med plats i köket. Med en ny unik funktion som kan hacka, riva, blanda och därefter direkt serveras på tallriken kan man snabbt laga hälsosam och nyttig mat.

MultiPro Go är den nya matberedaren från Kenwood som snabbt hjälper till i köket. Den är kompakt med en höjd på endast 30 cm och en vikt på under 2 kg inklusive tillbehör. Matberedaren har tagits fram för att möta konsumenternas önskan om att kunna laga nyttig och hälsosam mat, utan att tumma på varken tid eller utrymme. Med MultiPro Go kan man enkelt hacka stora mängder av grönsaker, fixa snacks, pizzadeg eller varför inte riva parmesanost - på nolltid. Dessutom landar allt direkt i pannan eller på tallriken med det unika munstycket 360° Express Serve™, en bonus för den som bävar för städning.

– MultiPro Go har utvecklats specifikt för vårt moderna liv. Den har de viktigaste funktionerna vi vill ha av en matberedare, men är samtidigt så kompakt och effektiv att köket kan hållas rent och snyggt på samma gång. Den väger nästan ingenting och kan lätt flyttas runt mellan ytor och skåp. Det är som att ha ett extra par händer – utan att kompromissa med prestanda, säger Margita Westeus, Senior Varumärkeschef på Kenwood Sverige.

Med den praktiska In-Drawer Storage kan MultiPro Go enkelt förvaras i en vanlig kökslåda eller placeras framför köksbordet. (30 cm hög). Med funktionen Stack 'n Store™ kan själva skålen användas för att förvara knivblad och skärskivor när de inte används. Så att de alltid finns nära till hands, när du behöver dem.

Med den lätta vikten på under 2 kg är MultiPro Go lätt att flytta runt. Den passar nästan alla storlekar av kök – från den stora familjen till den unga studenten. Det praktiska kabelförvaringssystemet EasyStore™ håller sladden i schack. Längden på sladden kan även justeras så att den inte tar upp mer plats än nödvändigt.

Kenwood MultiPro GO matberedare finns i färgerna gråblå och roströd. Den finns tillgänglig i utvalda butiker samt i Kenwoods egna webbshop. Pris ca 1199 SEK.

För mer information, kontakta:
Daphna Zacharias, presskontakt Adersten&Norlin
Email: daphna@aderstennorlin.com

OM KENWOOD
Hos Kenwood har vi designat och utvecklat ledande, tilltalande och effektiv köksutrustning sedan 1947. Kenwoods köksmaskiner används i kök över hela världen och som experter på matlagning har vi fokus på att varje produkt ökar glädjen vid användning i köket och att den håller hög kvalitet. Kenwood är en del av De’Longhi Group. Läs mer på https://www.kenwoodworld.com/sv-se

Taggar: