KF FASTIGHETER INVIGER HANDELSPLATS I VINSTA

Report this content

På torsdag den 21 september inviger KF Fastigheter den nya handelsplatsen i Vinsta väster om Stockholm. Först ut är Coop Forum som öppnar områdets första stormarknad.

I Vinsta strax väster om Stockholm, 2 kilometer utanför Vällingby centrum inviger KF Fastigheter en ny handelsplats. Coop Forum är först ut som öppnar sin nya stormarknad på cirka 10 000 kvadratmeter. Handelsplatsen är totalt 25 500 kvadratmeter stor och planeringen för att vidareutveckla området för tre till fyra volymhandelsaktörer och kontorsverksamhet fortskrider. Fastighetens lokaler som tidigare använts för industriverksamhet byggs om för att anpassas till bland annat handel. Coop Forum öppnar i en unik lokal med dagsljusinsläpp som innebär en omfattande energibesparing och skapar en stormarknadsmiljö ensam i sitt slag. Fastigheten förbereds även för kontorsverksamhet i de övre våningsplanen. KF Fastigheter förvärvade fastigheten i februari 2005 och köpet ligger helt i linje med strategin att koncentrera företagets bestånd till svenska tillväxtkommuner. Vinsta har ett mycket intressant och strategiskt läge, med tanke på utvecklingen i området och Vällingby, närheten till tunnelbanestationen Johannelund, fyra busslinjer och den framtida motorvägssatsningen Förbifart Stockholm.