KF FASTIGHETER UTSER KOMMUNIKATIONSCHEF

Report this content

Anna Bellman kommer närmast från Capgemini och har utsetts att leda KF Fastigheters satsning på kommunikation och marknadsföring. KF Fastigheter har de senaste åren skapat 30 nya tjänster och omorganiserat delar av verksamheten som en del i en omfattande utveckling av företaget.

KF Fastigheter har utsett Anna Bellman till chef för den nya enheten för information och kommunikation. Anna kommer närmast från Capgemini där hon under många år arbetat med kommunikation och marknadsföring, senast som marknads- och kommunikationsdirektör. Anna har ett förflutet inom etermedia och har bland annat arbetat för TV4 som nyhetsuppläsare, reporter och redaktör. – KF Fastigheter är inne i ett spännande skeende där företaget under de senaste åren gått från att vara en intern serviceorganisation till KF, till att idag vara en betydande fastighetsägare inom detaljhandeln, säger Anna Bellman. Nu ska vi också bli tydligare i vår kommunikation och det ska bli spännande att jobba med den nya kommunikationsenheten och se över hur varumärket kan förädlas och bli ännu mer känt. KF Fastigheter utvecklas i snabb takt och har inom loppet av ett år skapat 30 nya tjänster. Under 2005 investerade KF Fastigheter nära 600 Miljoner kronor i sina fastigheter genom mark- och fastighetsförvärv och genom investeringar av befintliga marknadsplatser. KF Fastigheter planerar att utveckla cirka 300 000 kvadratmeter ny handelsyta inom de närmsta fyra åren och möter utmaningen genom att nyanställa och omorganisera delar av verksamheten.