KGH Customs obligationslån noteras på Nasdaq OMX Stockholm

Report this content

KGH Customs AB (publ) (”KGH”) offentliggjorde den 24 maj 2012 att bolaget emitterat ett obligationslån om SEK 400 miljoner med förfall i maj 2015.

I enlighet med villkoren för obligationslånet ska KGH ansöka om notering av obligationerna vid Nasdaq OMX Stockholm. Bolaget har i anledning härav upprättat ett prospekt.

Prospektet har godkänts av Finansinspektionen och KGH har skickat in ansökan om upptagande till handel av obligationerna vid Nasdaq OMX Stockholm. KGH:s ansökan har godkänts av börsen och obligationerna har därefter noterats den 15 mars 2013.

Nasdaq OMX Stockholm har den 14 mars 2013 publicerat ett börsmeddelande rörande noteringen. Obligationernas ISIN är SE0004549988.

Prospektet finns publicerat på KGH:s hemsida www.kghcustoms.com samt kommer att finnas tillgängligt på Finansinspektions hemsida www.fi.se. Prospektet finns enbart tillgängligt på engelska.

Varken offentliggörandet av prospektet eller ansökan om notering av obligationerna på Nasdaq OMX Stockholm utgör till någon del ett erbjudande från KGH om teckning eller förvärv av obligationerna utan är en följd av villkoren för obligationslånet.

Rådgivare

Pareto Öhman AB var finansiell rådgivare och Gernandt & Danielsson Advokatbyrå KB juridisk rådgivare till KGH i samband med noteringsprocessen.

För ytterligare information var vänlig kontakta:

Vidar Gundersen, CEO, tel. 070-346 29 00 eller Magnus Lidstedt, CFO, tel. 070-375 76 17

Om KGH

KGH-koncernen är en oberoende leverantör av tulltjänster. Med tull och moms under ett tak erbjuder KGH-koncernen hjälp med bland annat; tulldeklarationer, momshantering, konsultering, utbildning samt tullsystem. KGH-koncernen erbjuder sin kompetens genom en närvaro i Europa och globalt genom ett partnernätverk. Företaget grundades 1963 och har idag mer än 13 000 kunder spridda över hela Europa. KGH-koncernen har egna kontor vid alla viktiga hamnar och gränser i Europa samt har fler än 500 anställda i Sverige, Norge, Danmark, Tyskland, Belgien, Nederländerna samt Österrike.

Taggar: