• KGH/

KGH rekryterar Anita Graff som verkställande direktör till sin nordiska förtullningsverksamhet

Report this content

Tulltjänstföretaget KGH Customs Services, med verksamhet i sju europeiska länder har rekryterat Anita Graff, nuvarande näringslivsdirektör i norska tullen som ny verkställande direktör för bolagets verksamhet i Norge, Sverige och Danmark. Anita Graff tillträder tjänsten i början av augusti 2010.

KGH har växt kraftigt de senaste åren och har som mål att fortsätta expansionen i Europa. Anita Graff kommer att förstärka KGHs ledningskapacitet i det arbetet. Anita Graff startade sin karriär i norska tullen 1983, och kommer nu senast från en position som Näringslivsdirektör i Toll- och avgiftsdirektoratet. De senaste åren har hon haft ansvar för alla procedurer och system för varuhandel mellan Norge och utlandet. Som Näringslivsdirektör har hon haft ansvar för det mesta av Tollvesenets dialog med näringslivet, och varit ledare för Näringslivsforum, som er myndighetens mötesplats med näringslivet. Hon har varit ansvarig för stora nationella och internationella projekt och haft ett nära samarbete med tullmyndigheter i andra länder, WCO (Världstullorganisationen) och EU-kommissionen. - Anita Graff är en av de absolut ledande tullpersonligheterna i Europa, och att hon väljer att fortsätta sin karriär hos oss i KGH är verkligen hedrande, säger Vidar Gundersen, CEO i KGH Group. Anita innehar precis den kompetens, de egenskaper och den erfarenhet som vi behöver för att ta nästa steg i utvecklingen av vårt företag. Hon kompletterar våra övriga medarbetare utmärkt och tillsammans kan vi erbjuda våra kunder än bättre lösningar och service framöver. Anita Graff tillträder sin nya position i KGH i början av augusti 2010 och kommer att ingå i koncernens ledningsgrupp. - Jag har en passion för tullfrågor och är klar för nya ledarutmaningar i ett spännande företag med många duktiga medarbetare, säger Anita Graff. KGH har många spännande nationella och internationella projekt på gång, både inom traditionell tullklarering och konsultverksamhet som jag verkligen ser fram emot att arbeta med. Den nordiska marknaden har en stor potential och med min fokus på effektivitet och kvalitet inom tullklarering ska det bli riktigt kul att vara med på att utveckla denna marknad vidare. KGH ska definitivt vara ”bäst i klassen”. Jan Erik Hermanseter som tidigare haft denna roll blir framöver ansvarig för affärsområdet Customs Clearence i Europa.

Taggar: