KICKS slår upp portarna i Landskrona

Report this content

Kosmetikkedjan KICKS fortsätter att expandera och öppnar i morgon sin första butik i Landskrona. Butiken är centralt belägen i city och blir kosmetikkedjans 134:e butik i Sverige och 157:e i Norden.

KICKS senaste butikstillskott är centralt belägen i Landskronas stadskärna och erbjuder KICKS breda utbud av skönhetsprodukter och välkända varumärken. Bland annat återfinns hudvårdsprodukter från Dior, Lancôme, Biotherm, Clinique, Clarins och det japanska märket Kanebo, dofter från alla välkända leverantörer som Boss, Armani, Clean, Paul Gaultier och Gucci liksom vårdande nagelprodukter från O.P.I. På plats i butiken finns även fyra kunniga medarbetare, varav en hudterapeut/spaterapeut och en makeupartist/hårstylist.

– Vi erbjuder våra kunder en lustfylld köpupplevelse genom personlig och professionell service. Tack vare vårt breda sortiment inom kosmetik och dofter liksom våra engagerade medarbetare kan vi erbjuda något för alla skönhetsintresserade, både kvinnor och män. Inför vårens studentfester och sommarens bröllop hjälper vi gärna till med hud- och makeup rådgivning samt hårstyling, säger Lisa Hansson, Area Manager.

KICKS har en hög expansionstakt och planerar att växa med cirka 40 butiker per år. Målet är att det ska finnas drygt 200 butiker i Sverige och 80 butiker vardera i Finland och Norge.

– KICKS fortsätter att expandera och vi ser mycket fram emot att öppna i Landskrona. Vi erbjuder ett modernt skönhetskoncept med engagerade och kunniga medarbetare på plats för att hjälpa kunderna. KICKS är bland annat en av få återförsäljare av de efterfrågade produkterna Tri-Aktiline, Tommy Guns och Aussie, säger Pontuz Bjelfman, Managing Director på KICKS.

KICKS öppnar på Järnvägsgatan 8, den 9:e april klockan 10.00.