• Kiilto/

I syfte att förstärka säljorganisationen inom byggsektorn söker vi nu en Produktchef Bygg/Tekniskt säljstöd till Stockholm

Report this content

Kiilto är ett finskt familjeägt företag, etablerat år 1919. Vi har en uttalad vision fram till år 2080 som är baserad på miljöledarskap, närhet och engagemang för framtiden. Vi utvecklar, tillverkar och marknadsför kemiska produkter med tillhörande tjänster inom fyra affärsområden: bygg, industrilim och flamskydd, professionell hygien samt konsumenthygien. Vi verkar i 11 länder och har cirka 1 000 anställda. I Sverige marknadsför vi varumärkena Kiilto Pro och DAX. Läs gärna mer om koncernen på www.kiilto.com

Kiilto AB har huvudkontor och produktion i Örnsköldsvik. Produktion återfinns även i Hallstahammar och i Stockholm finns säljkontor samt centrallager. Utöver detta finns ett flertal lokala säljkontor runt om i landet. I Sverige omsätter bolaget 400 miljoner SEK och har ca 50 anställda. Läs gärna mer om oss på www.kiilto.se

I syfte att förstärka säljorganisationen inom byggsektorn söker vi nu en:

Produktchef Bygg/Tekniskt säljstöd

Ansvar och Arbetsuppgifter

Vill du arbeta för ett expansivt och nytänkande bolag inom byggsektorn? Brinner du liksom vi för att skapa kundvärde i byggbranschen med hjälp av riktigt bra byggkemi? Inspireras du av samarbeten med kunder, samarbetspartners och kollegor för att ständigt vidareutvecklas? Då kan du vara den vi söker till Kiilto!

Som Produktchef får du det tekniska marknadsansvaret för Kiiltos produkter inom affärsområdet bygg. Jobbet handlar om att skapa trygghet och tydlighet gällande produktkännedomen både internt och externt. En central del i uppdraget är därför att säkerställa att säljkårens och entreprenörsnätverkets praktiska och teoretiska kunskap alltid är up-to-date. I din roll har du dagliga kontakter med säljare, entreprenörer och kunder och motiverar dessa via kunskap, expertis och utbildning.

Du ansvarar även för utveckling och styrning av aktuell produktportfölj. Det innebär både aktiviteter kring löpande drift av portföljen liksom olika typer av projekt för utveckling av nya produkter och vidareutveckling av befintliga.

Kompetenser och Erfarenheter

Vi söker dig med gedigen erfarenhet av byggbranschen, helst inom golvavjämning, tätskikt, fix och fog. Vi tror att du trivs lika väl som produktchef som tekniker och älskar att få dela med dig av ditt tekniska kunnande. Du är en stark relationsbyggare som drivs av att få träffa kunder, delta i events/mässor men i lika stor utsträckning av att få serva den interna säljorganisationen med din expertis. Vi tror att du är en strukturerad, orädd och prestigelös ledare med stark problemlösningsförmåga och en praktisk/teknisk utbildning i bagaget.

Erbjudande

Välkommen till en affärsdrivande organisation med högt i tak och ett arbetsklimat som genomsyras av positivt framåttänkande och kamratskap – på Kiilto jobbar vi tillsammans på riktigt! Vi erbjuder dig en nyckelroll inom en lönsam koncern med familjeföretagskänsla, där vi är måna om och investerar i vår personal och ger dig goda möjligheter till att växa och utvecklas. I denna roll ges du stora möjligheter att påverka såväl verksamhet som produktutbud

Ytterligare upplysningar lämnas av våra konsulter på Interselection Michael Wiander 0702-032232 alt Kjell Eriksson 0709-419009. För att skicka in din ansökan vänligen besök www.interselection.se och vidare till aktuella rekryteringar. Vi önskar din ansökan så snart som möjligt. Välkommen!

Taggar: