Kiilto Dose™ – genial dosering!

Kiilto Dose™ är utvecklad och tillverkad i Finland.

Doseringslösningen Kiilto Dose™ är optimal för lokaler med omväxlande klientel som sköter om sin personliga hygien dagligen. Dispensern är tillverkad av robust, högglansig plast och den är enkel att använda, rengöra och fylla. Doseringslösningen underlättar vardagen för både användaren och lokalvårdaren kostnadseffektivt och miljövänligt utan att man behöver kompromissa med lokalernas utseende eller hygien.

Den 400 ml stora produktförpackningen av lättplast är ekologisk, riklig och producerar bara en liten mängd förpackningsavfall – som kan återvinnas till 100 procent. Det geniala med den lätta förpackningen är korken som pålitligt doserar 1,5 ml produkt åt gången. En dos räcker gott och väl till exempel för handtvätt. Korkens dubbla kolv släpper inte in någon luft i flaskan, varvid innehållet alltid hålls fräscht och hygieniskt.

Kiilto Dose™ fås nu även i svartVi lyssnade på våra kunder och har nu lanserat en ny svart version av Kiilto Dose™. Det nya färgalternativet ger fler möjligheter i fråga om lokalerna, då Kiilto Dose™ -dispensern smälter in i olika inredningar på ett ännu bättre sätt. Den svarta dispensern är tillverkad av samma hållbara och högglansiga ABS-plast som den vita dispensern. Använd tillsammans eller var för sig!

Care Dose

Care Dose-produkterna och förpackningslösningen har utvecklats för användning i Kiilto Dose™ -dispensern. Care Dose Soap passar för handtvätt och för huden, Care Dose Schampo tvättar och vårdar håret, Care Dose Hair & Body för tvätt av kroppen och håret gör duschandet avkopplande och fräscht. Som bevis för den miljövänliga kvaliteten har produkterna beviljats Svanenmärket. De lätta dofterna stannar kvar en stund, den fräscha känslan länge!

Erisan Dose

Erisan Dose-produkterna har utvecklats att passa ihop med Kiilto Dose™ -dispensern. Produkterna innehåller ingen parfym och inga färgämnen och de är favoriten hos barnfamiljer och personer med känslig hud. De skonsamma och vårdande produkterna passar för handtvätt, håret och kroppen. Den flytande tvålen Erisan Dose Soap och duschgelén Erisan Dose Hair & Body har både finländska Allergi- och astmaförbundets Allergisymbol och Svanenmärket. Produkterna kan placeras i allergirum och objekt där man vill undvika dofter. Sortimentet kompletteras av desinfektionsspriten Erisan Dose Isosept för handdesinfektion.

Titta på video:

Elektronisk version av broschyren

Broschyrer i PDF-format

Kiilto Dose™ -broschyr i utskriftsformat
 Monteringsanvisning för Kiilto Dose™
 Bytestid för Kiilto Dose™

Produkterna i doseringslösningen Kiilto Dose™:

Kiilto Dose™ Dispenser

Care Dose Hair & Body