Morgondagens renlighet för professionella

Kiilto har introducerat nya, inhemska doseringssystem för professionella kök och professionell städning. Doseringssystemen Kiilto Box och Kiilto Evo är slutna system, vilket innebär att användaren aldrig kommer i kontakt med outspätt rengöringsmedel vid användningen. Med dessa produkter som tar hänsyn till både miljön och användaren är användningen garanterat trygg. Alla Kiilto Box- och Evo-produkter har beviljats Svanenmärket.

För professionella kök där enkelhet, flexibilitet, säkerhet och ekologiska är viktiga aspekter under den hektiska arbetsdagen. Med hjälp av Kiilto Box-säkerhetsförpackningen uppnår du alla dessa obemärkt! Doseringssystemet Kiilto Box är ett slutet system som förbättrar arbetssäkerheten i ditt kök. De nya Kiilto Box-säkerhetsförpackningarna för maskindiskning garanterar ett rent resultat med alla vattenkvaliteter.

Enkel

Den ergonomiska säkerhetsförpackningen är lätt att hantera och bära. Förpackningens piktogram anvisar användaren i bytet av säkerhetsförpackning, vilket går snabbt och enkelt.

Flexibel

Med konsolen kan säkerhetsförpackningarna också placeras på väggen eller ovanför golvet. Genom seriekoppling kan bytesintervallet förlängas, varvid doseringssystemet även anpassar sig till behoven i ett större kök. Tack vare stapelbarheten kan produkterna förvaras även i trånga utrymmen.

Trygg

Säkerhetsförpackningens kemikaliepåse ansluts till doseringssystemet med en snabbkoppling. Kopplingens förslutningsventiler minimerar risken för att vätska hamnar på huden eller i ögonen. Doseringssystemet är ett slutet system som skyddar användaren mot oavsiktliga stänk. Detta förbättrar arbetssäkerheten i köket.

Ekologisk

De Svanenmärkta produkterna utvecklas och tillverkas i Finland för inhemska behov. Avfallsmängden som uppstår är avsevärt mindre jämfört med plastdunkar. Kartongen är av återvinningsbar brun wellpapp. Kemikaliepåsen inuti kartongen töms helt vid användning och kan energiåtervinnas. Produkterna är förpackade i tio liters förpackningar som är enkla att förvara och återvinna.

Se hur Kiilto Box fungerar i praktiken!

På filmklippet visas hur du byter ut, installerar och återvinner Kiilto Box-säkerhetsförpackningen.

Kiilto Evo är ett slutet doseringssystem som doserar färdigblandad brukslösning. Rengöringsmedlet är förpackat i en två liters påse och kan endast doseras ur påsen via doseringssystemet. Systemet består av en dispenser och en kompakt väggbehållare och kan byggas ut efter behov.

Ekonomisk

Den kontrollerade doseringen garanterar ett högklassigt städresultat och lägre kostnader. Doseringssystemet Kiilto Evo kan modifieras efter kundens behov.

Enkel att använda

Lätt att instruera, enkel och smidig att använda. Färdig brukslösning snabbt och pålitligt. Samma dispenser kan användas för både flaskor och kombimaskiner.

Trygg

Det slutna systemet minskar risken för stänk. Doseringen av rengöringsmedel sker kontrollerat.

Mindre förpackningsavfall

Mängden förpackningsavfall minskar. Lägre kostnader för avfallshanteringen.

Miljövänlig

Kiilto Evo-rengöringsmedlen är miljömärkta. Produkterna har Svanenmärket som även är en garanti för produkternas säkerhet. Rengöringsmedel används i precis den mängd som behövs och man undviker överdosering.

Se hur Kiilto Evo fungerar i praktiken!

På filmklippet visas hur du installerar städpåsen och tappar upp brukslösning på flaska eller i kombimaskinens renvattentank.

Produkterna för Kiilto Box- och Evo-doseringssystem

Kiilto Box Produktkod FörpackningsstorlekGTIN

Kiilto MD Box Koneastianpesuaine (Kiilto MD Box Maskindiskmedel) 63078 13 kg (10 l) 6417964630787
Kiilto Rinse Box Huuhtelukirkaste (Kiilto Rinse Box Torkmedel) 63079 10 l 6417964630794