Vi söker efter en Produktchef, Bygg (Stockholm)

Produktförsäljning Bygg erbjuder produkter för byggindustrin till proffs och återförsäljare, inom Projektförsäljning Bygg hjälper vi byggföretag med avjämningsentreprenader och inom Produktförsäljning Industri erbjuder vi limmer, flam- och fuktskydd för industriell produktion. Säljstödsorganisationen, som idag består av ett tiotal personer, behöver nu ytterligare förstärkas av en Produktchef, med placeringsort Stockholm/Täby och huvudfokus på golvavjämningsprodukter samt andra produkter i golvkonstruktioner.

ANSVAR OCH ARBETSUPPGIFTER

• Som Produktchef har du tillsammans med övriga produktchefer det tekniska marknadsansvaret för Kiiltos produkter inom affärsområdet Bygg, vilket innefattar både löpande drift och utveckling av produktportföljerna.
  • Du kommer att hantera både nya och befintliga produkter, säkerställa att de matchar marknadens krav, medverka vid produktutveckling och stödja vid lanseringar.
  • Rollen innebär  arbete ute på fältet med fokus på att bygga och utveckla kundrelationer likväl som ansvar för de administrativa processerna med tonvikt på dokumentation, utlåtanden/juridiska handlingar och relationen till branschorganisationer.
  • Daglig  kontakt med säljare, entreprenörer, kunder och slutanvändare i tekniska frågor är en viktig del av rollen då du ansvarar för att utbilda interna och externa parter liksom följa marknads- och industriutvecklingen för att hålla organisationen uppdaterad.

FORMELLA KVALIFIKATIONER/MERITER

• Vi söker dig med relevant branscherfarenhet, både praktisk och teoretisk. Kanske kommer du från en hantverkarbakgrund inom golv/spackel och har tagit dig vidare inom projektledning/arbetsledning?
  • Du har en praktisk och/eller teknisk utbildning inom det område som Kiilto verkar inom.
  • Du har kompetens och erfarenheter inom golv, tätskikt, fix, fog och golvlimmer. Särskilt meriterande är erfarenheter inom golvavjämning och projektledning.
  • Du talar och skriver obehindrat på såväl svenska som engelska.

PERSONLIGA EGENSKAPER

Du trivs med att arbeta i olika gruppkonstellationer för att få en helhetsbild av kundernas behov och önskemål. Du är lyhörd, stödjande och serviceinriktad, med förmåga att förmedla budskap och information på ett pedagogiskt sätt. Du är även en utmärkt relationsbyggare som kan etablera nya kontakter och vårda befintliga relationer. Du arbetar affärsmässigt, har starkt eget driv och kan arbeta strukturerat mot gemensamma mål. Med ett långsiktigt och proaktivt tänkande har du förmågan att planera för det oförutsedda.

ETT FÖRETAG SOM GÖR SKILLNAD!

Vår arbetsmiljö präglas av öppenhet, närhet till våra ledare och en rak och ärlig kommunikation. Vi uppmuntrar till kontinuerligt lärande och värnar om våra anställda. Vi arbetar nära våra kunder och sätter dem i fokus, och satsar även på våra medarbetares hälsa och vår gemensamma arbetsmiljö. Vi förser vår marknad med hållbara produkter och visar starkt miljöledarskap. Hos oss gör du skillnad!

På Kiilto får du möjlighet att jobba tillsammans med högt kompetenta, engagerade och genuint trevliga (och roliga!) människor som trivs med att arbeta i en innovativ organisation med stark kultur och tydliga hållbarhetsmål. Vi erbjuder ett dynamiskt och stimulerande arbete och strävar ständigt efter att skapa bra teamwork och ett närvarande och gott ledarskap.

ANSÖKAN

Vill du får möjlighet att bidra med din kompetens och erfarenhet hos oss på Kiilto så ser vi fram emot din ansökan.
Vänligen ansök senast den 12 augusti 2024 här.

Vi har valt att själva hantera hela rekryteringsprocessen i detta fall och undanber oss därför vänligt att bli kontaktade av externa leverantörer av rekryteringstjänster.

Taggar: