• Kiliaro AB/

Kiliaro Group AB offentliggör informationsmemorandum med anledning av företrädesemission av aktier

Report this content

Styrelsen för Kiliaro Group AB ("Kiliaro" eller "Bolaget") har upprättat ett informationsmemorandum med anledning av den företrädesemission av aktier som Bolaget offentliggjorde genom pressmeddelande den 6 september 2024 ("Företrädesemissionen").
Informationsmemorandumet finns nu tillgängligt på Bolagets hemsida.

Företrädesemissionen i korthet

• Företrädesemissionen omfattar högst 59 706 454 aktier. Vid full teckning kommer Företrädesemissionen att ge Bolaget en likvid på cirka 14,33 miljoner kronor före emissionskostnader.
  • Den som är aktieägare i Bolaget på avstämningsdagen den 13 september 2024 kommer att få en (1) teckningsrätt för varje aktie som innehas på avstämningsdagen. En (1) teckningsrätt ger innehavaren rätt att teckna två (2) aktier inom ramen för Företrädesemissionen.
  • Teckningspriset i Företrädesemissionen är satt till 0,24 kronor per aktie. Detta motsvarar en värdering på bolaget på totalt cirka 7 Mkr.
  • Teckning i Företrädesemissionen kan ske under perioden 17 sept – 1 okt 2024.
  • Handel med teckningsrätter förväntas ske på NGM under perioden 17 sept – 26 sept 2024 och handel med BTA (betalda tecknade aktier) förväntas ske på NGM Market från och med 17 september 2024 fram till dess att Företrädesemissionen registrerats hos Bolagsverket.

Preliminär tidsplan
Tidsplanen nedan är preliminär och kan komma att ändras.

13 sept 2024
Avstämningsdag för deltagande i Företrädesemissionen, d.v.s. aktieägare som är registrerade i den aktiebok som förs av Euroclear Sweden AB på denna dag kommer att få teckningsrätter som ger dem rätt att delta i Företrädesemissionen

17 sept – 26 sept 2024
Handel med teckningsrätter

17 sept – 1 okt 2024
Teckningstid

17 sept 2024 fram till dess att Företrädesemissionen registrerats hos Bolagsverket
Handel med BTA (betalda tecknade aktier)

3 okt 2024
Förväntat offentliggörande av utfallet i
Företrädesemissionen

---------------------------------------

Länk till >> memorandumet

---------------------------------------

För kontakt och mer info, vänligen kontakta:
Arian Bahrami, VD
Mail: arian@Kiliaro.com
Telefon: 076 - 1691622

www.kiliaro.com

Kiliaro Group AB är ett svenskt techbolag som erbjuder en innovativ privat-social app med ett användarvänligt bildgalleri och integrerad molnlagring. Tjänsten gör det enkelt att automatiskt spara, organisera och dela livets minnen, samtidigt som den möjliggör social interaktion inom en noggrant utvald och relevant krets.

Kiliaro Group äger även Turkiets ledande företag inom digital fotoprinting, Sosyopix.

Kiliaros mål är att utvecklas till en heltäckande plattform för allt som rör foton för privatpersoner.