Kiliaro Group AB tillsätter ny t f VD med tillträde 15 juli 2024

Report this content

Kiliaro Group AB meddelar idag att vd:n Elie Komo, efter att ha rådgjort med styrelsen, avgår som vd. Arian Bahrami, medgrundare och styrelseledamot i Bolaget tillträder som tillförordnad vd. En rekryteringsprocess för en ny vd kommer att inledas. Elie Komo kommer att fortsätta det viktiga arbetet som Kiliaro-koncernens operativa chef (COO).

“De senaste åren som VD har varit givande men samtidigt krävande med tanke på det rådande marknadsklimatet. Under ett svårt och komplext 2023 lyckades vi stänga året med ett positivt kassaflöde efter vårt förvärv, Sosyopix İnternet Hizmetleri A.Ş, som är Turkiets största
digitala fotoprintbolag. Genom den nya organisationen kommer jag framgent att kunna fokusera och lägga kraft på att vara med och bygga vidare bolaget operativt.” – Elie Komo, VD Kiliaro Group.

”Tillsammans med styrelsen vill jag tacka Elie Komo för hans viktiga insatser i bolaget under åren som VD. Det känns mycket tryggt att han kommer fortsätta som operativ chef i Kiliaro och säkerställa att vi får ut det mesta möjliga av det förvärvade bolaget. Vi i styrelsen är glada att Arian Bahrami tar över som t f VD som är en driven entreprenör med stort engagemang och som har varit med från start som medgrundare.” – Peter Werme, styrelseordförande Kiliaro Group AB.

”Det känns otroligt spännande och en ära att ta vid och fortsätta bygget av Kiliaro Group. Efter att ha varit en del av bolaget sedan start har jag en stor kunskap om verksamheten och ser fram emot att bidra och tillsammans med teamet leverera mot Kiliaros strategiska prioriteringar i min nya roll” – Arian Bahrami, medgrundare Kiliaro Group.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Peter Werme, styrelseordförande Kiliaro Group AB (publ)
Email: peter.werme@first-venture.se

Denna information är sådan insiderinformation som Kiliaro Group AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom kontaktpersonens försorg, för offentliggörande den 15 juli 2024 kl. 09.10 CEST.