Kiliaro offentliggör slutligt utfall i bolagets företrädesemission

Report this content

Kiliaro Group AB (”Kiliaro” eller ”Bolaget”) offentliggör idag utfallet i Bolagets företrädesemission av aktier (”Företrädesemissionen”) som visar att 24 000 636 aktier tecknades med stöd av teckningsrätter. Därtill har teckningsanmälningar om 146 982 aktier mottagits för teckning utan stöd av teckningsrätter. Totalt tecknades 24 147 618 aktier med stöd av teckningsrätter och teckningsanmälningar, motsvarande cirka 40,4 procent av Företrädesemissionen. Bolaget kommer genom Företrädesemissionen tillföras en emissionslikvid om cirka 1,0 MSEK och cirka 4,8 MSEK via kvittning av lån .

Efter avslutad teckningsperiod visar sammanräkningen i Företrädesemission att totalt 24 147 618 aktier har
tecknats, motsvarande cirka 40,4 procent av Företrädesemissionen.

Handel med BTA
Handel med betalda tecknade aktier (BTA) kommer fortgå tills dess att Företrädesemissionen registrerats hos Bolagsverket, vilket beräknas ske omkring vecka 42, 2024. Handel med de nya aktierna förväntas inledas på Nordic Growth Market omkring vecka 43, 2024.

Meddelande om tilldelning
Samtliga tecknare utan företräde har erhållit full tilldelning och meddelande om tilldelning till de personer som tecknat aktier utan stöd av teckningsrätter förväntas distribueras den 4 oktober 2024. Tecknade och tilldelade aktier ska betalas kontant inom tre bankdagar i enlighet med instruktionerna på avräkningsnotan som skickas till tecknaren. Tecknare som tecknat aktier via en förvaltare kommer att erhålla meddelande om tilldelning i enlighet med förvaltarens rutiner.

Antal aktier och aktiekapital
Totalt kommer Företrädesemissionen att medföra att antalet aktier i Bolaget ökar med 24 147 618 st.
Aktiekapitalet ökar, genom Företrädesemissionen med 2 414 761,80 kronor till 5 400 084,50 kronor. Utestående antal aktier kommer därmed att uppgå till 54 000 845 efter registrering vid Bolagsverket.

Aqurat Fondkommission är emissionsinstitut.

-------------------------
Informationen i detta pressmeddelande är av sådan art att Kiliaro AB (publ) är skyldigt att offentliggöra den enligt NGM Rulebook for Issuers of Shares. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 4 okt 2024 kl. 15.40 CEST.
-------------------------

För kontakt och mer info, vänligen kontakta:
Arian Bahrami, VD
Mail: arian@Kiliaro.com
Telefon: 076 - 1691622

Kiliaro Group AB är ett svenskt techbolag som erbjuder en innovativ privat-social app med ett användarvänligt bildgalleri och integrerad molnlagring. Tjänsten gör det enkelt att automatiskt spara, organisera och dela livets minnen, samtidigt som den möjliggör social interaktion inom en noggrant utvald och relevant krets.

Kiliaro Group äger även Turkiets ledande företag inom digital fotoprinting, Sosyopix.

Kiliaros mål är att utvecklas till en heltäckande plattform för allt som rör foton för privatpersoner.