Positiv Cash flow och kraftigt förbättrad EBITDA - Delårsrapport januari – juni 2024

Positiv utveckling i koncernen under de senaste kvartalen.

Nedan följer en kort sammanfattning av rapporten. Fullständig rapport finns tillgänglig på Länk samt som bifogad fil.

EBITDA har förbättrats med cirka 4 MSEK jämfört med samma period 2023, vilket innebär att gruppen nu ligger nära break-even både för perioden och för första halvåret 2024. Detta är en stark och positiv utveckling för bolaget, som för ett år sedan hade betydande förluster.

Det negativa rörelseresultatet på cirka -3,7 MSEK beror huvudsakligen på avskrivningar för aktiverat arbete och maskinpark, som uppgår till cirka -3,8 MSEK och därmed påverkar resultatet negativt. Trots detta utvecklas verksamheten enligt plan, och vårt EBITDA-resultat går i rätt riktning i enlighet med bolagets strategi att bli lönsamma och kassaflödespositiva, vilket vi nu är mycket nära att uppnå.

Finansiell sammanfattning

* Sosyopix konsiliderat per den 12 maj 2023

För vidare information, vänligen kontakta:
Arian Bahrami, VD Kiliaro Group AB
E-post: airan@kiliaro.com

Kiliaro är nästa generationens bildgalleriapp för privatpersoner. Vår vision är att skapa en värld där varje individ har tillgång till det perfekta hemmet för sina livsminnen. Vi förstår att foto- och videominnen är bland de mest värdefulla tillgångarna vi har, och vi brinner för att hjälpa människor att bevara och njuta av dem på bästa möjliga sätt. Därför har vi utvecklat en modern fototjänst som erbjuder allt du behöver: säker lagring, enkel delning, smidig organisering, framkallning, redigering och social interaktion – en super-app som uppfyller alla dina bildbehov!