Kinda Brave Entertainment Group AB: Idag är första dag för handel i Kinda Braves aktier och teckningsoptioner på Nasdaq First North Growth Market

Umeå den 3 juni 2024

Idag, den 3 juni 2024, inleds handeln i Kinda Brave Entertainment Group AB (”Kinda Brave” eller ”Bolaget”) på Nasdaq First North Growth Market. Kinda Braves aktie har ISIN-kod SE0021921822 och handlas under kortnamnet BRAVE. Teckningsoptioner av serie TO1 har ISIN-kod SE0021921806 och handlas under kortnamnet BRAVE TO1. Teckningsoptioner av serie TO2 har ISIN-kod SE0021921814 och handlas under kortnamnet BRAVE TO2.

Kinda Brave genomförde under maj 2024 en övertecknad nyemission som tillförde Bolaget en emissionslikvid om totalt cirka 36 MSEK före emissionskostnader och kvittning av föremissionslån. Efter emissionens genomförande har Bolaget över 300 kvalificerade aktieägare.

Christian Kronegård, VD för Kinda Brave, kommenterar:

“Det är glädjande att se det stora intresset för Kinda Brave. Jag vill ta tillfället i akt att tacka alla våra medarbetare, aktieägare, rådgivare och Nasdaq som har gjort detta möjligt. Nu börjar vår resa i noterad miljö och jag vill hälsa befintliga och nya investerare välkomna på vår resa.”

Rådgivare

Eminova Partners Corporate Finance AB agerar finansiell rådgivare och Eversheds Sutherland Advokatbyrå AB agerar legal rådgivare i samband med noteringen och spridningsemissionen. Eminova Fondkommission AB agerar emissionsinstitut i samband med noteringen och spridningsemissionen och har även utsetts till Bolagets Certified Adviser.

För mer information, vänligen kontakta:

Christian Kronegård, VD

ir@kindabrave.com

Kinda Brave är en modern spelkoncern, fokuserat på att förvärva, äga och utveckla spelstudios och immateriella rättigheter, samt utveckla en division inriktad mot förläggning av speltitlar från tredjepart. Idag består Bolaget av fyra spelstudior och ett mindre förläggarteam. Kinda Braves vision är att skapa en unik underhållningsgrupp, med starka immateriella rättigheter inom olika områden, inklusive TV-serier, filmer och serietidningar.