Kinda Brave Entertainment Group AB (publ) publicerar kvartalsrapport första kvartalet 2024

Umeå, 7 maj 2024

Fullständig rapport finns bilagd.

Detta blir mitt första vd-ord och som nytillträdd i Kinda Brave vill jag passa på att tacka alla aktieägare för förtroendet. Det är med väldig tillförsikt jag kan konstatera att verksamheten är i ett gott skick. Särskilt kul är att notera att över 45 procent av bolaget idag ägs av personal, ledning och styrelse.

Vårt flaggskeppsprojekt är än så länge oannonserat. Teamet som leder utvecklingen är samma nyckelpersoner som står bakom succe-IP:t Unravel, som tillsammans med uppföljaren har köpts och spelats av miljontals människor världen över. Vi förväntar oss att lansera spelet under första kvartalet 2026 och ligger just nu i slutförhandlingar kring ett förlagsavtal. Vi har under cirka 9 månader approcherat branschens största aktörer och kan konstatera att intresset för att agera förläggare till spelet är mycket gott.

Utöver ovan nämnd titel har vi under slutet av mars lanserat både Distant Bloom och Go Fight Fantastic. Eftersom IP:na och teamen bakom till stor del är obeprövade har vi valt en försiktig approach och således investerat försiktigt i marknadsföring så här långt. Planen för dessa titlar är att fortsätta dialogerna med redan upparbetade förläggare och distributionspartners för att ge våra spel större synlighet utanför Steam.

Spelindustrin i stort går igenom ett stålbad och möjligheterna för mindre aktörer är enorma. Rent strategiskt kommer Kinda Brave att fokusera på att genera hög procentuell ROI i de projekt vi förtar oss, då vi har en låg kostnadsbas och en slimmad organisation ser vi hög sannolikhet för gott utfall.

Första kvartalet: januari – mars 2024

· Nettoomsättningen uppgick till 0,9 MSEK (0,0).

· EBITDA uppgick till –2,8 MSEK (-2,0)

· Periodens resultat uppgick till –3,8 MSEK (-2,2)

· Resultat per aktie uppgick till –0,5 kr (-0,8)

· Bolaget har under kvartalet ingått i förlagsavtal avseende försäljning och marknadsföring av speltitlarna Distant Bloom och Go Fight Fantastic på den kinesiska marknaden

· Kinda Brave lanserade sina första två spel Distant Bloom och Go Fight Fantastic

Efter utgången av kvartalet

· Kinda Brave upptog efter kvartalets utgång ett föremissionslån om 7,5 MSEK.

För mer information och förfrågningar, vänligen kontakta:

ir@kindabrave.com

www.kindabrave.com

Följ gärna oss på Linkedin:

Kinda Brave är en modern spelkoncern, fokuserat på att förvärva, äga och utveckla spelstudios och immateriella rättigheter, samt utveckla en division inriktad mot förläggning av speltitlar från tredjepart. Idag består Bolaget av fyra spelstudior och ett mindre förläggarteam. Kinda Braves vision är att skapa en unik underhållningsgrupp, med starka immateriella rättigheter inom olika områden, inklusive TV-serier, filmer och serietidningar.