Kinda Brave tecknar ett term sheet med en europeisk förläggare

Umeå 2024-06-28

Kinda Brave Entertainment Group AB (publ) (”Kinda Brave” eller ”Bolaget”) har genom det helägda dotterbolaget Windup Games AB (“Windup”) ingått ett icke-bindande term sheet avseende förläggande av Bolagets oannonserade flaggskeppstitel med en europeisk spelförläggare.

Kinda Brave har förhandlat en potentiell förlagsaffär med en handfull aktörer under de senaste nio månaderna avseende Bolagets oannonserade “flaggskeppstitel”. Som ett led i att färdigställa ett avtal har bolaget idag ingått ett icke-bindade term sheet med en europeisk förläggare där indikativa villkor har färdigställts.

Det slutliga avtalet ska enligt term-sheet innefatta en exklusiv rätt för förläggaren till de globala rättigheterna för att distribuera och sälja Bolagets spel – som benämnts “flaggskeppstiteln” – på alla globala plattformar på PC och konsol.

Enligt term-sheet förväntas Windup erhålla en ersättning om sammanlagt 4.5 MUSD. Av det beloppet avses 3.8 MUSD betalas ut kontant, förutsatt att Bolaget levererar vissa överenskomna milstolpar för utvecklingen av flaggskeppstiteln. Resterande summa avses användas för att täcka förläggarens kostnader för en dedikerad marknadsföring av flaggskeppstiteln, allmänna förlagsrelaterade kostnader, arbete med kvalitetssäkring av produkten i förhållande till förläggandet etc.

"Detta understryker potentialen i vårt flaggskeppsprojekt, som leds och utvecklas av talangfulla individer med tidigare framgångar på den stora scenen. Framöver kommer vårt fokus att ligga på att slutföra förhandlingarna kring ett slutgiltigt avtal." - VD, Christian Kronegård.

För mer information, vänligen kontakta:

Christian Kronegård, VD

Ir@kindabrave.com

www.kindabrave.com

Denna information är sådan information som Kinda Brave Entertainment Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning 596/2014. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 2024-06-28 18:12 CEST. Ovanstående personer kan också kontaktas för ytterligare information.

Följ oss på Linkedin:

Om Kinda Brave Entertainment Group AB (publ)

Kinda Brave är en modern spelkoncern, fokuserat på att förvärva, äga och utveckla spelstudios och immateriella rättigheter, samt utveckla en division inriktad mot förläggning av speltitlar från tredjepart. Idag består Bolaget av fyra spelstudior och ett mindre förläggarteam. Kinda Braves vision är att skapa en unik underhållningsgrupp, med starka immateriella rättigheter inom olika områden, inklusive TV-serier, filmer och serietidningar.

Bolagets Certified Adviser är Eminova Fondkomission AB | 08-684 211 10 | adviser@eminova.se