Kommuniké från årsstämma den 14 juni 2024 i Kinda Brave Entertainment Group AB (publ)

Årsstämman i Kinda Brave Entertainment Group AB (publ), org. nr 559370–9107, ("Bolaget"), ägde rum fredagen den 14 juni 2024 på Vasaplan, Skolgatan 59 i Umeå. Samtliga beslut fattades i enlighet med tidigare offentliggjorda förslag. De huvudsakliga besluten fattade av årsstämman framgår nedan.

Fastställande av resultat- och balansräkning

Årsstämman fastställde den i årsredovisningen och koncernresultaträkningen intagna resultat- och balansräkningen för Bolaget för räkenskapsåret 2023.

Utdelning

Årsstämman beslutade att ingen vinstutdelning lämnas för räkenskapsåret 2023 och att årets resultat balanseras i ny räkning.

Ansvarsfrihet

Styrelsens ledamöter och den verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för deras förvaltning av Bolagets angelägenheter under föregående räkenskapsår.

Arvode till styrelsen och revisorn

Årsstämman beslutade att det ska utgå ett arvode om 150 000 kronor till var och en av de ordinarie styrelseledamöterna och 300 000 kronor till styrelsens ordförande. Styrelseledamot som även är anställd i Bolaget ska inte erhålla arvode. Revisorsarvode ska utgå enligt löpande räkning.

Val av styrelse och revisor

Årsstämman beslutade att styrelsen ska bestå av fem (5) ordinarie ledamöter utan suppleanter för tiden intill nästkommande årsstämma. Det beslutades om omval av ledamöterna Johan Willdeck, Roland Arnqvist och Delia Zadius samt nyval av ledamöterna Hans Isoz och Kristoffer Lindström. Johan Willdeck omvaldes till styrelseordförande.

Vidare beslutade årsstämman att välja Ernst & Young Aktiebolag till revisor för tiden intill slutet av nästa årsstämma med Joakim Åström som huvudansvarig revisor.

Bemyndigande för styrelsen att fatta beslut om emissioner

Årsstämman beslutade att bemyndiga styrelsen att - vid ett eller flera tillfällen och längst intill nästkommande årsstämma - besluta om att öka Bolagets aktiekapital genom nyemission av aktier, teckningsoptioner och konvertibler inom de gränser som bolagsordningen medger från tid till annan. Nyemission av aktier, teckningsoptioner och konvertibler, ska kunna ske med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt samt med eller utan bestämmelse om apport, kvittning eller andra villkor. Skälet till eventuell avvikelse från företrädesrätten är att nyemissioner av aktier, teckningsoptioner och konvertibler ska kunna ske för att öka Bolagets finansiella flexibilitet och/eller styrelsens handlingsutrymme. Emissionerna ska ske på marknadsmässiga grunder.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

ir@kindabrave.com
www.kindabrave.com

Följ gärna oss på Linkedin:

Kinda Brave är en modern spelkoncern, fokuserat på att förvärva, äga och utveckla spelstudios och immateriella rättigheter, samt utveckla en division inriktad mot förläggning av speltitlar från tredjepart. Idag består Bolaget av fyra spelstudior och ett mindre förläggarteam. Kinda Braves vision är att skapa en unik underhållningsgrupp, med starka immateriella rättigheter inom olika områden, inklusive TV-serier, filmer och serietidningar.