Historisk jackpottvinst på 15 miljoner brittiska pund till 32Red-spelare

En spelare hos 32Red i Storbritannien lyckades vinna en historisk jackpott på spelet Book of Atem:WowPot. Vinsten på 15,183,085.96 brittiska pund är inte bara ett rekord hos 32Red utan också den största vinsten genom tiderna för något av Kindred Groups varumärken.

Spelaren som satsade £0.80 hos 32Red, ett varumärke inom Kindred Group, på spelet WowPot, vann en jackpott med rekordsumman 15,183,085.96 brittiska pund (177,126,530.88 SEK). Vinsten markerar den allra första Mega-vinsten, den största vinsten genom tiderna hos 32Red men även ett rekord inom Kindred Group och dess nio varumärken.

”Wow-jackpotten lanserades i februari 2020 och har sedan dess bara vuxit i storlek och popularitet. Vi har ett bra tag väntat ivrigt på att någon skulle vinna just denna jackpott och nu har det hänt. Det känns som om att alla vi på Kindred Group firar med den lyckliga vinnaren”, säger Erik Bäcklund, Chief Product Officer på Kindred Group.

“Det är otroligt kul att få uppleva den största WowPot-jackpotten någonsin. Över en natt har en människa blivit multi-miljonär och kan se framemot att i framtiden göra gott för sina vänner och familj. Är det något denna vinsten visar så är det att vem som helst kan vinna våra jackpotts. Vi har en spelare som satsade 80 pence och fick en vinst som förändrade hans liv. Vi är stolta över att kunna erbjuda en säker och rolig spelupplevelse för alla våra kunder och vi sätter alltid ansvarsfullt spelande främst”, menar Neil Banbury, General Manager UK på Kindred Group.

“Jag är fortfarande i chock. Självklart är jag överlycklig men saker som detta händer ju inte mig. När jag vann så var jag tvungen att googla hur många nollor det finns i en miljon, bara för att vara dubbelsäker. Jag satt nog och stirrade på skärmen ett bra tag. De senaste månaderna har varit stressiga arbetsmässigt sett men detta kommer att ändra mitt och min familjs liv. Vi har sparat för att kunna köpa ett hus och gifta oss och det kan vi nu. Min familj har arbetat hårt hela livet så vi kommer att köpa båda våra föräldrar vars ett nytt hus. Jag har också haft ögonen på en vintage bil. Detta är verkligen en händelse  jag står ödmjuk inför och det är svårt att i ord förklara hur tacksam jag är, säger vinnaren som är bosatt i Storbritannien och som vill förbli anonym.

Maria Angell-Dupont, External Communications Manager, Kindred Group

+46 72 165 15 17

Kindred Group är ett av världens ledande nätbaserade spelbolag med verksamhet i Europa, USA och Australien. Kindred Group erbjuder underhållning i en säker, trygg och hållbar miljö för över 30 miljoner kunder via något av de 9 varumärken som ryms inom koncernen. Bolaget har 1 600 medarbetare globalt, medgrundare av European Gaming and Betting Association (EGBA), och medgrundare av IBIA (International Betting Integrity Association), samt är granskat och certifierat av eCOGRA för överensstämmelse med EU:s rekommendation om principer för konsumentskydd och spelansvar från 2014 (2014/478/EU). Kindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap. Läs mer på www.kindredgroup.com

Erik Bäcklund, Chief Product Officer på Kindred Group.