Kindred belyser jämställdhet i spelbranschen

Kindred Group ansluter sig till det internationella jämställdhetsprojektet All-in Diversity som en del av bolagets hållbarhetsarbete och ambition att driva förändring i spelbranschen. Projektet syftar till att belysa och driva jämställdhetsfrågan inom spelbranschen internationellt.

Kindred Group (tidigare Unibet Group) går in som huvudsponsor i det internationella jämställdhetsprojektet All-in Diversity som en del av bolagets ambition att driva frågan om jämställdhet inom spelbranschen. Projektet All-in Diversity möjliggör ett bredare samtal om jämställdhet och bidrar därmed till att göra denna spännande och växande underhållningsbransch mer inkluderande och attraktiv för alla delar av vårt samhälle.

Jämställdhet är ett prioriterat område för Kindred som driver en verksamhet med medarbetare från över 50 nationer, framför allt om bolaget ska fortsätta att utvecklas och växa in i framtiden. Bolaget lanserade på internationella kvinnodagen projektet #queenrules, ett nytt sätt att spela kort på, med syftet att utmana ojämlikheter mellan könen. Samma dag deltog Kindred på Women in Tech-konferensen i Stockholm för att inspirera kvinnor att söka en karriär inom tech- och spelsektorn.

”Vi är väldigt glada och stolta över att vara en del av All-in Diversity-projektet med en vision och idé som speglar vår egen agenda och prioiteringar inom detta viktiga område. Jämställdhet har alltid varit en självklar del av Kindreds kultur och vi vet att det urskiljer de mest framgångsrika bolagen från övriga oavsett bransch. Vi ser fram emot att vara delaktiga i att öka kunskapen om detta ämne inom både spelbranschen och andra branscher”, säger Henrik Tjärnström, CEO Kindred Group.

”Vi är stolta att kunna välkomna Kindred Group som en huvudsponsor i All-in Diversty-projektet. Kindred för med sig en bred branscherfarenhet och en passion för människor samtidigt som de besitter en djup kunskap genom sina många olika produkter, varumärken och policys. Det finns i princip inga gränser för vad vi kan uppnå med den kaliber av bolag som har anslutit sig till projektet”, säger Kelly Kehn, medgrundare av All-in Diversty.

Läs mer om #queenrules-projektet här https://www.queenrulesproject.com/.

Läs mer om All-in Diversity projektet här http://allindiversityproject.com/aboutus/

Anna Jein, Sustainability Manager

Anna.jein@kindredgroup.com

Alexander Westrell, Group Head of Communications

Alexander.westrell@kindredgroup.com

Kindred Group är ett av världens ledande nätbaserade spelbolag med verksamhet i Europa och Australien. Kindred Group erbjuder underhållning i en säker, trygg och hållbar miljö för över 21 miljoner kunder via något av de 11 varumärken som ryms inom koncernen. Bolaget har 1,400 medarbetare globalt och är medgrundare av European Gaming and Betting Association (EGBA), och är medgrundare av ESSA, samt är granskat och certifierat av eCOGRA för överensstämmelse med EU:s rekommendation om principer för konsumentskydd och spelansvar från 2014 (2014/478/EU). Kindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap. Läs mer på www.kindredgroup.com.