Kindred förlänger sitt stöd till gräsrotsidrotten - #AuCoeurDuFootball blir #AuCoeurDuSports

Kindred Groups varumärke Unibet utökar sitt engagemang för gräsrotsidrotten i Frankrike. #AuCoeurDuFootball blir #AuCoeurDuSport. Programmet, som betyder "Sport i hjärtat", kommer att förse 400 amatörfotbolls- och basketklubbar med sportkläder och utrustning under 2023. Varje klubb kommer att spara i genomsnitt 2 500 euro tack vare detta initiativ.

Kindred Group plc (Kindred) började stödja fransk amatörfotboll 2019, tillsammans med sin partner Act for Sport. Under de senaste 4 åren har Unibet genom detta initiativ utrustat över 780 lokala franska fotbollsklubbar. I en tid då finansieringen av amatörsport har drabbats särskilt hårt, stärker Unibet sitt engagemang genom att utöka #AuCoeurDuFootball till basket, #AuCoeurDuSport, och bekräftar därmed sitt engagemang för att göra sport tillgänglig för alla. Närmare 12 500 kit kommer att tillhandahållas, 890 volontärer kommer att utrustas på 100 sponsrade amatörbasketklubbar och 300 fotbollsklubbar (herr- och damlag, seniorlag).

"Kindred är av den fasta övertygelsen att gräsrotsidrotten spelar en enormt stor roll i det lokala samhället. Med tanke på de varaktiga effekterna av pandemin, som drabbade amatörklubbarna hårdast, är det logiskt att stärka vårt engagemang och utöka vårt stöd utöver fotbollen. Unibet är stolta över att fortsätta utrusta tusentals idrottare, män och kvinnor, över hela Frankrike. Och som en del av Kindreds bredare Journey Towards Zero-strategi, kommer alla tröjor att bära meddelanden om ansvarsfullt spelande", säger Adrien Julian, Head of Corporate Affairs France, Kindred Group.

"Hittills uppskattar vi att vi har sparat cirka 3 500 euro på tröjor, utrustning och material . Det är helt klart en enorm budget för vår klubb och gör att vi kan ha kvalitetskläder från Adidas. Utöver själva utrustningen har #AuCoeurDuSport bidragit till föra människor samman: en fotografering anordnades för att delta i Unibet Awards och möten organiserades med de andra utvalda klubbarna i projektet", säger Laurent Latour, sekreterare för FC Chancelade Marsac.

Maria Angell Dupont, External Communications Manager, Kindred Group

Kindred Group är ett av världens ledande nätbaserade spelbolag med verksamhet i Europa, Nordamerika och Australien. Kindred Group erbjuder underhållning i en säker, trygg och hållbar miljö för över 30 miljoner kunder via något av de 9 varumärken som ryms inom koncernen. Bolaget har mer än 2 000 medarbetare globalt, medgrundare av European Gaming and Betting Association (EGBA), samt IBIA, International Betting Integrity Association. Kindred Group är granskat och certifierat av eCOGRA för överensstämmelse med EU:s rekommendation om principer för konsumentskydd och spelansvar från 2014 (2014/478/EU). Kindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap. Läs mer på www.kindredgroup.com

Adrien Julian, Head of Corporate Affairs France, Kindred Group