Kindred Group vinner pris vid UK Customer Experience Awards

Kindred Group vinner pris för “Return on Customer Experience” vid UK Customer Experience Awards i London. Priset tilldelas Kindred för sitt framstående datadrivna arbete och sina innovativa analysmodeller.

Kindred Group (tidigare Unibet Group) nådde stor framgång vid UK Customer Experience Awards 2017 genom att vinna kategorin ”Return on Customer Experience”. Priset belyser Kindreds framgångsrika förmåga att, genom ett datadrivet arbete samt prediktiva och innovativa analysmodeller, fokusera på den upplevelse som betyder mest för kunden och medför störst finansiellt värde för verksamheten.

”Många företag som önskar förändra kundupplevelsen förmår inte att förstå det sanna värdet av en framgångsrik kundupplevelse eller hur den skapar värde. Vi investerade tidigt i att annama en analytisk process samtidigt som vid utvecklade unika och innovativa modeller vilka gör det möjligt för oss att identifiera kopplingen mellan kundupplevelsen och finansiellt värde. Därför är vi extra stolta över att vi belönas för vårt ledarskap i appliceringen av avancerad data och analys för att bygga en förstklassig kundupplevelse”, säger Christophe Dhaisne, Kindred Group Customer Champion.

Prisutdelningen, som arrangeras av Awards International, har som syfte att lyfta fram och erkänna framsteg inom en förbättrad kundupplevelese, men även att skapa en plattform där kundskap, erfarenheter och personlig utveckling kan delas.

For ytterligare information:

Christophe Dhaisne, Customer Champion

christophe.dhaisne@kindredgroup.com

Alexander Westrell, Group Head of Communications

alexander.westrell@kindredgroup.com

Ytterligare detaljer finns online http://c-x-a.co.uk/

Kindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap och är en av Europas största förmedlare av spel och digitalt innehåll. Inom Kindred Group ryms 13 varumärken som erbjuder tjänster till 20 miljoner kunder över hela världen. Kindred Group är medlem av European Gaming and Betting Association (EGBA), är medgrundare av ESSA, samt granskas och är certifierat av eCOGRA för sin överensstämmelse med EU:s rekommendation om principer för konsumentskydd och spelansvar från 2014 (2014/478/EU). Läs mer på www.kindredgroup.com