Kindred lanserar BetShare – ett unikt delningsverktyg

Unibet, ett av Kindreds varumärken, lanserar BetShare, ett verktyg som gör det möjligt att själv bestämma utseende och känsla på bakgrunden i vadhållnings-appen för att dela på sociala medier. Produkten lanseras i anknytning till fotbolls-EM och kommer att finnas i de flesta av Kindreds marknader.

”Unibet är den första vadhållningsoperatören som lanserar ett delningsverktyg av det här slaget på marknaden. I ett digitalt landskap som ständigt växer efterfrågar våra kunder alltmer möjligheter att dela både sina upplevelser och sina spel Att våra kunder nu är kreatörer av eget innehåll har skapat stort engagemang internt . Vi är också glada att kunna erbjuda våra kunder denna funktion i samband med fotbolls-EM, säger Erik Bäcklund, Chief Product Officer, Kindred Group.

”Funktionerna tillåter kunderna att välja upp till åtta olika visuella bakgrunder och vi har tagit fram ett urval med egna emojis som kunden kan addera för att ge sitt spel ett unikt uttryck. Text kan adderas och Unibets kunder kan rita och markera med Paint-funktionen. Detta är verkligen ett nyskapande och spännande verktyg. Vi har börjat lansera funktionen och mottagandet hittills har varit fantastiskt. Vi är spända på att fortsätta denna resa med våra kunder och tillsammans skapa ett verktyg som särskiljer Unibet”, förklarar Johannes Nijboer, Head of Sportbook Business Development, Kindred Group.

Verktyget finns under "Mina spel” i odds-menyn med planer på att öka tillgängligheten. Där finns inga restriktioner gällande vilken typ av vadhållning som kan delas, det vill säga öppna spel, avgjorda spel och cashed out-spel. Alla bakgrunder kompletteras med budskapet att spela ansvarsfullt.

Maria Angell-Dupont, External Communications Manager, Kindred Group

+46 72 165 15 17

Kindred Group är ett av världens ledande nätbaserade spelbolag med verksamhet i Europa, USA och Australien. Kindred Group erbjuder underhållning i en säker, trygg och hållbar miljö för över 30 miljoner kunder via något av de 9 varumärken som ryms inom koncernen. Bolaget har 1 600 medarbetare globalt, medgrundare av European Gaming and Betting Association (EGBA), och medgrundare av IBIA (International Betting Integrity Association), samt är granskat och certifierat av eCOGRA för överensstämmelse med EU:s rekommendation om principer för konsumentskydd och spelansvar från 2014 (2014/478/EU). Kindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap. Läs mer på www.kindredgroup.com

Unibet är den första vadhållningsoperatören som lanserar ett delningsverktyg av det här slaget på marknaden. I ett digitalt landskap som ständigt växer efterfrågar våra kunder alltmer möjligheter att dela både sina upplevelser och sina spel. Vi är också glada att kunna erbjuda våra kunder denna funktion i samband med fotbolls-EM
Erik Bäcklund, Chief Product Officer, Kindred Group.
Funktionerna tillåter kunderna att välja upp till åtta olika visuella bakgrunder och vi har tagit fram ett urval med egna emojis som kunden kan addera för att ge sitt spel ett unikt uttryck. Detta är verkligen ett nyskapande och spännande verktyg
Johannes Nijboer, Head of Sportbook Business Development, Kindred Group.