Kindred lanserar egenutvecklad spelplattform i New Jersey

Kindred har fått ett slutgiltigt godkännande från New Jersey Division of Gaming Enforcement för sin egenutvecklade spelplattform. Att introducera Kindred-plattformen i New Jersey kommer att ge en förstärkt kundupplevelse, bättre analysverktyg och förbättrad flexibilitet. Plattformen förväntas gå live i mitten av maj.

Kindred Group plc (Kindred) har fått det slutgiltiga godkännandet för sin egenutvecklade spelplattform från spelmyndigheten i New Jersey, Division of Gaming Enforcement (NJDGE). Godkännandet är ett viktigt steg i utrullningen av Kindred-plattformen i valda delar av Nordamerika.

Plattformen väntas erbjuda en tydligt förbättrad flexibilitet och prestanda genom en bredare uppsättning av analysverktyg och data. Den kommer också att ge Unibets kunder i New Jersey en ökad upplevelse där produkter och innehåll kan skräddarsys i större utsträckning med fler alternativ och erbjudanden. Kindred-plattformen kommer även tillgodose Kindreds arbete med ansvarsfullt spelande i enlighet med lokala behov och krav.

"Jag är mycket glad över att vi nu kan lansera vår egen Kindred-plattform i New Jersey, och jag är oerhört stolt över alla på Kindred som har gjort detta möjligt. Genom att introducera plattformen för våra kunder i New Jersey kommer de att få ta del av samma underhållning och upplevelse som uppskattas av våra kunder i Europa. Vi kan nu äntligen visa upp vår sanna Unibet-produkt. Jag vill också tacka NJDGE för ett professionellt samarbete under godkännandeprocessen”, säger Henrik Tjärnström, vd och koncernchef för Kindred Group.

Kindred-plattformen förväntas gå live i mitten av maj och kommer att fortsätta utvecklas löpande efter lanseringen. Kindred räknar med att fortsätta utrullningen av plattformen med Pennsylvania som nästa delstat.

Denna information är sådan som Kindred Group är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2023-04-17 15:35 CET.

Maria Angell Dupont, External Communications Manager, Kindred Group

Kindred Group är ett av världens ledande nätbaserade spelbolag med verksamhet i Europa, USA och Australien. Kindred Group erbjuder underhållning i en säker, trygg och hållbar miljö för över 30 miljoner kunder via något av de 9 varumärken som ryms inom koncernen. Bolaget har 2 000 medarbetare globalt, medgrundare av European Gaming and Betting Association (EGBA), och medgrundare av IBIA, International Betting Integrity Association, samt är granskat och certifierat av eCOGRA för överensstämmelse med EU:s rekommendation om principer för konsumentskydd och spelansvar från 2014 (2014/478/EU). Kindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap. Läs mer på www.kindredgroup.com

Henrik Tjärnström, vd och koncernchef för Kindred Group