Kindred live i Arizona från dag 1

På mindre än en vecka lanserar Kindred sin sjätte delstat, Arizona, på den amerikanska spelmarknaden. Etableringen i Arizona är en del av avtalet med Quechan Tribe of the Fort Yuma Indian Reservation.

Kindred Group plc (Kindred) fortsätter sin expansion i USA genom varumärket Unibet och lanserar i ett första skede online vadhållningstjänster i Arizona, offline följer inom en snar framtid. Unibet går in i Arizona i samarbete med Fort Yuma Quechan Tribe of the Fort Yuma Indian Reservation. Förutom att Arizona blir Unibets sjätte delstat på den amerikanska spelmarknaden, är detta också Unibets första steg mot en etablering på västkusten.

Arizona är hemvist för ett professionellt WNBA-lag(Women’s National Basketball Association), fyra professionella herrlag och högprofilerade collegelag. Unibets lansering i Arizona sammanfaller med den amerikanska fotbollens säsongstart. Tack vare den stora mängden sportevenemang kan kunder förvänta sig roliga och engagerande kampanjer året om.

”Vi är väldigt glada över att vara en av de tio operatörer som beviljats licens i delstaten Arizona. Detta betyder att Unibet är med i första vågen av operatörer som slår upp dörrarna när marknaden öppnar. Detta sammanfaller dessutom med starten av fotbollssäsongen vilket är perfekt”, säger Manuel Stan, SVP Kindred US.

“Engagemanget kring sport i Arizona är enastående, och genom vårt samarbete med Fort Yuma Quechan Tribe ser vi fram emot att kunna erbjuda alla fans förstklassiga vadhållningsupplevelser. I ett första skede online och därefter offline. Vi ser också fram emot ett långsiktigt samarbete som dessutom ger oss en god möjlighet att gå in Kalifornien när en reglering av delstaten sker”, avslutar Stan.

 “Quechan Tribe ser framemot ett bra samarbete med Kindred Group. Med online- och offline-vadhållning i Arizona ser vi också fram emot att tillföra ytterligare ekonomiska utvecklingsmöjligheter och fördelar till the Tribe. De ökade intäkterna kommer att tjäna våra medlemmar genom viktiga initiativ för vårt samhälle”, säger Jordan D. Joaquin, Quechan President.

Avtalet sträcker sig över en tioårsperiod med möjlighet till förlängning och inkluderar i ett första skede vadhållningstjänster online med efterföljande offline samt nätkasino efter att tillämpliga lagar är godkända. Kindred kommer att fortsätta att utöka sin närvaro i USA i de delstater där marknadsvillkoren möjliggör en hållbar affärsmodell.

r ytterligare information:

Manuel Stan, SVP US, Kindred Group

manuel.stan@kindredgroup.com

Maria Angell-Dupont, External Communications Manager

+46721-651517

Kindred Group är ett av världens ledande nätbaserade spelbolag med verksamhet i Europa, USA och Australien. Kindred Group erbjuder underhållning i en säker, trygg och hållbar miljö för 30 miljoner kunder via något av de 9 varumärken som ryms inom koncernen. Kindred Group har 1600 medarbetare globalt och är medgrundare av European Gaming and Betting Association (EGBA) samt medgrundare av IBIA, samt är granskat och certifierat av eCOGRA för överensstämmelse med EU:s rekommendation om principer för konsumentskydd och spelansvar från 2014 (2014/478/EU).
Unibet i USA återfinns på va.unibet.compa.unibet.comin.unibet.com, ia@unibet.com och nj.unibet.comKindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap.

Läs mer på www.kindredgroup.com

Engagemanget kring sport i Arizona är enastående, och genom vårt samarbete med Fort Yuma Quechan Tribe ser vi fram emot att kunna erbjuda alla fans förstklassiga vadhållningsupplevelser. I ett första skede online och därefter offline
Manuel Stan, SVP Kindred US